    From: "bradley.st" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek ...
    Date: Tue, 24 Mar 2009 17:37:41 -0700 (PDT)
    <gqbrrg$k44$1@news.wp.pl>

    On 24 Mar, 19:54, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Kolega z finansami zwiazany to powinien wiedziec :) Dla mnie NCL = Net
    > Credit Losses.

    Kolega wybaczy, ale JA nie wiem co to znaczy "loss"! ;)

    > Ale te 20% to jest w Pekao S.A., ja w mBanku mam ok 13,5%, nie jestem pewien
    > bo nie korzystam...

    W Pekao SA i w BPH i w Citi i w GE i w Getin i w Raiffeisen i w
    Toyota... To naprawde nie wyglada na jakis margines.

    (Tabelke taka znalazlem i sie teraz wymadrzam:

    http://www.finanse.egospodarka.pl/s/imagezoom.thtml?
    id=28836

    > Tak robia w US. Gdyby w PL tak zrobily to zaraz by sie pokazalo z 1000
    > postow z jekami jakie to zlodziejskie banki i jak dyskryminuja ludzi ;).

    Ale potem ludzie zaczeliby rozumiec, ze splacanie w terminie przynosi
    wymierne korzysci, a nizsze oprocentowanie zalezy tylko i wylacznie od
    ich odpowiedzialnego postepowania, a nie np. od przynaleznosci do
    okreslonej grupy zawodowej. I ze nie jest uznaniowe.

    > Ale przeciez przez caly rok bank musi trzymac w rezerwie dla mnie te
    > pieniadze. Moglby przeciez je pozyczyc na 10% na zakup samochodu.

    Ma tez calkiem sporo depozytow na 0.01% albo 0.1% na kontach
    biezacych...

    Rozumiem ze bank nie jest instytucja charytatywna, nie podoba mi sie
    tylko to przerzucanie oplat na poczatek, "za rozpatrzenie wniosku",
    "za przyznanie", "za ewentualna prawdopodobna szanse mozliwosci
    uzycia" itp.

    Wszelkie upfront sales charges nigdy na mnie nie robily dobrego
    wrazenia.

    > Tak naprawde
    > nie mam zielonego pojecia czemu maja to w nosie... moze dlatego, ze rzadzacy
    > sami nie korzystaja z uslug finansowych i nie potrafia zrozumiec jak to
    > wszystko dziala.

    W takim razie: obowiazkowe i przymusowe wyplaty diet poselskich na
    konta w banku! I kazdemu parlamentarzyscie / ministrowi karte
    platnicza w lape. Nie chce korzystac - nie bedzie jadl! :)

    > W PL wymagane przez prawo (w przypadku karty kredytowej lub overdraftu) masz
    > cos takiego
    > "Rzeczywista roczna stopa procentowa - 21,82%
    > Powyzsze wyliczenia zostaly dokonane przy zalozeniu jednorazowego
    > wykorzystania kwoty przyznanego Limitu Kredytowego w wysoko-
    > sci 8 000 zl, w formie Transakcji bezgotówkowej, splacanej w 12 równych
    > ratach miesiecznych, przy uwzglednieniu oplat zwiazanych z
    > wydaniem Karty Kredytowej. Wyniki moga byc inne w szczególnosci w przypadku
    > innej wysokosci Zadluzenia, stopy procentowej, terminu
    > splaty oraz rodzaju Transakcji."

    Nie no, super... To pokrywa informacje z "az" pierwszej rubryczki
    "mojej" tabeli. :)

    A wszelkie dodatkowe oplaty, prowizje, grace period itd. trzeba sobie
    szukac w tekscie pisanym drobna czcionka, w jakims zalaczniku pdf.
    (Swoja droga co to za maniera, ze tyle bankow w PL publikuje Taryfy w
    postaci zalacznika z 50 stronami?)

    Z tego co wiem, w UK obowiazuje bardzo podobna tabelka, wiec to nie
    jest jakies amerykanskie wynaturzenie.
    Moze zrobia standard Unijny? :)