  • 41. Data: 2010-01-20 11:55:11
    Temat: Re: Polbank Era - nie dziala w Niemczech - oficjalna odp na reklam.
    Od: fiki <b...@g...com>

    On 20 Sty, 12:34, "Marcin" <m...@g...pl> wrote:
    > Jestem ponownie w Niemczech i karta już działa, tzn, wczoraj udało mi się ją
    > dwukrotnie zapłacić :-)
    >
    > Dla porównania wypłaciłem jeszcze z bankomatu i kartą Aliora i kartą mBanku -
    > będę mógł porównać (i napiszę tutaj) jakie kursy były w przypadku tych trzech
    > banków.
    >
    > --

    Tak jak pisalem, byly to jakies przejsciowe problemy. Niestety
    najlepiej miec w portfelu 2-3 karty w podrozach zagranicznych(chociaz
    w PL tez sie czsami zdarzaja problemy z akceptacja).

  • 42. Data: 2010-01-20 21:46:03
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 11:34:46 +0000, Marcin napisał(a):

    > Dla porównania wypłaciłem jeszcze z bankomatu i kartą Aliora i kartą
    > mBanku - będę mógł porównać (i napiszę tutaj) jakie kursy były w
    > przypadku tych trzech banków.

    Nie musisz pisać, bo wiem ;)
    Najpierw Polbank później długo, długo nic i w końcu alior/mbank a raczej
    obstawiam mbank/alior różnica na tyle mała, że można pominąć.

    --
    xbartx

  • 43. Data: 2010-01-21 15:44:38
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Masz racje, tzn. Polbanku jeszcze nie widzialem, zobacze dopiero na papierowym
    wyciagu, ale:
    19.01 mBank sprzedal mi euro po 4.116 a Alior po 4.158 (czyli Alior 1% drozej)
    18.01 Alior sprzedal mi euro po 4.138.
    Kursy blokad w Aliorze (mBanku nie zdazylem sprawdzic) byly odpowiednio: 4.032
    i 4.026 (domyslam sie, ze sa to kursy Mastercard?).

    Czyli 3,125% roznicy miedzy blokada, a rzeczywista kwota to prowizja Aliorbanku?

  • 44. Data: 2010-01-21 19:02:03
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 15:44:38 +0000, Marcin napisał(a):

> [...]
    > (domyslam sie, ze sa to kursy Mastercard?).
    >
    > Czyli 3,125% roznicy miedzy blokada, a rzeczywista kwota to prowizja

    Ze strony Aliora:

    "Tak. Transakcje wykonane w dolarach amerykańskich (USD), euro (EUR) lub
    funcie brytyjskim (GBP), przeliczane są od razu na złote. Jeśli dokonasz
    transakcji w innej walucie, niż trzy wymienione, najpierw przeliczymy ją
    na dolary, a następnie na złote. Kwotę w złotych zobaczysz na wyciągu z
    rachunku karty kredytowej."

    No ale nadrabiają przelicznikiem ;)

    Co do Polbanku to pewnie wyjdzie za EUR 4.05-4.07

    --
    xbartx

  • 45. Data: 2010-01-21 21:43:35
    Od: fiki <b...@g...com>

    On 21 Sty, 20:02, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > rachunku karty kredytowej."
    >
    > No ale nadrabiają przelicznikiem ;)
    >
    > Co do Polbanku to pewnie wyjdzie za EUR 4.05-4.07

    Tu nawet nie chodzi o prowizje ale fakt ze wszystkie banki oprocz
    polbanku przeliczaja waluty po swoim kursie sprzedazy. Polbank
    przelicza po kursie organizacji(z reguly kurs prawie taki sam jak
    sredni kurs nbp). Przykladowo dla korony norweskiej roznica w kursie
    mbank/polbank wyniosla 6% na korzysc polbanku.

  • 46. Data: 2010-01-22 08:33:31
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

> [...]
    > sredni kurs nbp). Przykladowo dla korony norweskiej roznica w kursie
    > mbank/polbank wyniosla 6% na korzysc polbanku.

    6% to naprawde sporo! Polbank jest pod tym wzgledem super, zeby tylko ta karta
    byla pewna... a tak, to zawsze trzeba miec cos zapasowego i nie mozna liczyc,
    ze kupi sie cos wiekszego i zaplaci dobra karta...

    Ale widze, ze wszystko sie zgadza: mBank pisze o 2% prowizji i tak jest. Alior
    nic nie pisze, ale pobiera 3% prowizji.
    To oczywiscie przy przeliczniku EUR->PLN, pewnie przy NOK->EUR->PLN wyszloby
    wlasnie 4-6%.

  • 47. Data: 2010-01-22 08:57:16
    Od: fiki <b...@g...com>

    On 22 Sty, 09:33, "Marcin" <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nic nie pisze, ale pobiera 3% prowizji.
    > To oczywiscie przy przeliczniku EUR->PLN, pewnie przy NOK->EUR->PLN wyszloby

    100% pewnosci nie ma z zadna karta(chociaz najlepsze opinie slyszalem
    o kartach citi).

  • 48. Data: 2010-01-22 08:57:35
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 15:44:38 +0000 (UTC), Marcin napisał(a):

    > Masz racje, tzn. Polbanku jeszcze nie widzialem, zobacze dopiero na papierowym
    > wyciagu

    Nie masz podglądu internetowego? Karty kredytowe już w miare rozsądnie
    oglądać można (tylko blokad nie widać). Przy debetówkach nie powinno być
    gorzej.

    --
    Kojer

  • 49. Data: 2010-01-22 10:31:56
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 00:57:16 -0800, fiki napisał(a):

    > 100% pewnosci nie ma z zadna karta(chociaz najlepsze opinie slyszalem o
    > kartach citi).

    Najlepsze odnośnie czego? Bo chyba nie przeliczników i płacenia w innej
    walucie niż PLN. A i to ich mityczne załatwianie reklamacji fraudów
    ostatnio upadło > Message-ID: hik1nr$rhc$...@i...gazeta.pl

    Xenocide

  • 50. Data: 2010-01-22 11:49:42
    Od: fiki <b...@g...com>

    On 22 Sty, 11:31, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough

    Najlepsze odnosnie akceptacji na swiecie.