-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!lublin.p
l!uw.edu.pl!not-for-mail
From: Janusz Rosiek <r...@f...edu.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Praktyki Commercial Union wobec klientow
Date: Wed, 02 Aug 2006 15:28:36 +0200
Organization: Institute of Theoretical Physics, Warsaw University
Lines: 152
Message-ID: <4...@f...edu.pl>
NNTP-Posting-Host: ift1.fuw.edu.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: h1.uw.edu.pl 1154524388 27799 193.0.83.115 (2 Aug 2006 13:13:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@h...uw.edu.pl
NNTP-Posting-Date: 2 Aug 2006 13:13:08 GMT
To: d...@p...pf.pl, Janusz Rosiek <r...@f...edu.pl>
User-Agent: Thunderbird 1.5.0.5 (X11/20060719)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:392591
[ ukryj nagłówki ]Witam,
Poniewaz nie znalazlem grupy dyskutujacej bezposrednio ubezpieczenia i
fundusze emerytalne (jak ktos zna prosze o adres), zamieszczam tutaj
historie moich przygod Commercial Union, ku przestrodze innych
potencjalnych klientow (odradzam!). Tekst ponizej w mailu, albo lepiej
sformatowany na stronie
http://www.fuw.edu.pl/~rosiek/cu/cu.html
Pozdrawiam
Janusz Rosiek
www.fuw.edu.pl/jrosiek
Ku przestrodze tych ktorzy chcieli by wykupic polise w CU:
****************************************************
************************************
Commercial Union lekceważy klientów!
Przez kilka lat byłem posiadaczem polisy emerytalnej Bonus (w tzw. III
filarze) wystawionej przez Commercial Union. Dopóki regularnie płaciłem
swoje składki i nie próbowałem zarządzać polisą, wszystko wydawało się w
porządku. Niestety, gdy przestałem być pasywny i zleciłem pozornie
najprostszą operację, zmianę funduszu inwestycyjnego, natychmiast
zaczęły się problemy. Co więcej, próba ich wyjaśnienia spotkała się z
całkowitym lekceważeniem ze strony CU, mimo że ewidentnie kłopoty
wyniknęły z ich błędów, nie moich. Walka prywatnej osoby z molochem,
który jest zainteresowany klientami tylko dopóki dostaje od nich
pieniądze, a ma ich w nosie kiedy miałby sam ponieść koszty swoich
pomyłek, jest trudna. Postanowiłem więc opisać całą sprawę w nadziei, że
zniechęcę innych do prowadzenia jakichkolwiek interesów z Commercial
Union. Naprawdę gorąco odradzam, a jeżeli ktoś chce wiedzieć dlaczego,
proszę przeczytać szczegółową relację poniżej.
Jak pisałem powyżej, posiadałem polisę typu Bonus (nr 864689). Jest to
polisa emerytalna, podzielona między fundusze inwestycyjne i wypłacana w
chwili przejścia na emeryturę (w podstawowej wersji nie zawiera
ubezpieczenia na wypadek nagłej śmierci czy choroby). Zawarłem umowę w
1997 z agentem reprezentującym CU, panią Dorotą Marzec (nr
identyfikacyjny 13484). Zdecydowałem się wtedy podzielić składki które
miałem wpłacać pół na pół między 2 fundusze prowadzone przez CU,
Gwarantowany i Międzynarodowy. Radziły sobie początkowo nieźle, potem
gorzej. Po dość długim okresie kiedy nie interesowałem się specjalnie
losami mojej polisy postanowiłem zmienić alokację środków i przenieść je
do innych funduszy, które oceniałem jako bardziej perspektywiczne.
Pozornie wszystko poszło gładko. Spotkałem się z p. Marzec osobiście i
wyjaśniłem swoją prośbę - chciałem żeby:
1) nowo napływające składki dzielone były w przyszłości pół na pół
między Zrównoważony i Dynamiczny.
2) środki z funduszu Gwarantowanego zostały przeniesione do
Zrównoważonego a z Międzynarodowego do Dynamicznego.
Niby prosta prośba - dostałem od p. Marzec firmowy formularz zmiany
alokacji środków i w jej obecności i według jej wyjaśnień go wypełniłem.
Skan wypełnionego i podpisanego formularza można obejrzeć tutaj. Z
mojego punktu widzenia sprawa została załatwiona - kilka tygodni później
dostałem z CU list z potwierdzeniem nowej alokacji napływających
składek, o przeniesieniu już zgromadzonych środków nie było w nim mowy,
ale uznałem że skoro nie ma w liście zastrzeżeń, zostało to dokonane
automatycznie.
Od tej pory z przyjemnością podglądałem w sieci wzrost "moich" nowych
funduszy - polska giełda rosła żwawo, moja polisa (teoretycznie) też.
Niestety, tylko do maja 2006, kiedy postanowiłem sprawdzić stan polisy.
Okazało się że punkt 2 mojego zlecenia powyżej, zmiana funduszy nie
został zrealizowany! Co więcej, nikt mnie o tym nie raczył powiadomić!!
W końcu maja 2006 złożyłem do CU reklamację, z prośbą żeby naprawili
pomyłkę i aby fundusze w mojej polisie zostały przeliczone wstecznie, z
datą oryginalnego zlecenia - przy takim wzroście giełdy była to dla mnie
różnica rzędu tysięcy złotych. Dostałem odpowiedż odmowną, podpisaną
przez Panią Jolantę Musiał, Wicedyrektora Działu Obsługi Klientów. CU
stwierdziło, że formularz zmiany funduszy nie był wypełniony właściwie -
oprócz krzyżyków w odpowiednich rubrykach (co z wyglądu formularza
byłoby raczej intuicyjne) należy też podać procentowo, jaka część
pierwotnego fundusz ma zostać zamieniona na inny.
7 czerwca 2006 złożyłem ponowną reklamację (treść tutaj), w której
stwierdziłem, że:
1. Nie kwestionuję oczywiście sposobu wypełniania formularzy, jeżeli
trzeba podać procentowe zmiany, to trzeba, taka procedura.
2. Dla mojej reklamacji nie ma to jednak żadnego znaczenia! Poprosiłem o
zmianę funduszy autoryzowanego agenta CU, na osobistym spotkaniu z nim.
On powinien znać procedury, skoro postąpiłem wg. jego wskazówek i on
przy mnie podpisał formularz zmiany, odpowiedzialność za jego realizację
i ewentualne błędy leży po jego i firmy stronie, nie mojej. To ja jestem
klientem i firma i jej ludzie mają mi wytłumaczyć co i jak, a nie ja mam
ponosić kosekwencje ich niekompetencji!!!
3. Jeżeli już był jakiś problem, należało mnie przynajmniej o tym
powiadomić. Znów, CU twierdzi że list w tej sprawie został do p. Marzec
wysłany, ale do mnie nigdy do mnie nie dotarł. Czyli, patrz wyżej -
ponownie mam ponosić konsekwencje niedopatrzeń CU i jego pracowników!
4. Skoro pomyłka jest po stronie CU, oczekuję załatwienia mojej reklamacji!
Być może tym razem moje argumenty okazały się trafne, bo Commercial
Union obrało inną taktykę - po prostu nie raczyło mi w ogóle
odpowiedzieć na tę ponowną reklamację, tak jak bym ja i problem nie
istniał. Oczywiście, duża firma i może sobie poczekać, dla niej to
mniejszy niż dla pojedyńczego klienta. Nawet zainterweniowałem u p.
Marzec pytając dlaczego sprawa się tak przeciąga, dostałem od niej 27
czerwca taki oto e-mail, cytuję:
Panie Januszu
Przyznaję, że za długo.
1.Commercial Union okazuje się, że nie przygotował odpowiedzi na moją
reklamację.
2.Nie dostałam odpowiedzi ani ja ani Pan.
3.Commercial Union sadzę, że uznał, że temat jest wyczerpany.
4.Skoro nie otrzymał Pan w 2004 roku żcadnego pisma o niezgodności
wydanej przez Pana dyspozycji ani potwierdzenia jak Pana dyspozycja
została wykonana to może Pan tj Pan powiedział wyjąć pieniądze i
przenieść gfdzie indziej lub jeszcze domagać się wyjaśnień.
5.Ja ze swojej strony będę oczekiwała wyjaśnień ze strony CU.
Trwa to długo - bo Commercial Union odpowiada klientom w zależności od
ilości wpływajacych spraw - zawsze długo. Zatem nie dopytuję od razu -bo
zostałam przyzwyczajona mam cierpliwie czekać na odpowiedz. Skoro tej
odpowiedzi jak się ustnie dowiedziałam nie będzie zaraz wyzyłam pismo z
prośbą o przesłanie do mnie pisma które było wystosowane do Pana po
6.12.2004.
Jesli takiego pisma nie było i o niedokonaniu przeliczenia Pana nie
informowano to... To jest to sprawa sporna.
Z pozdrowieniami i gorącym PRZEPRASZAM ZA STRATY
Dorota Marzec
----- Original Message -----
From: "Janusz Rosiek"
To: "Dorota Marzec"
Sent: Monday, June 26, 2006 4:37 PM
Subject: Re: Pana Fundusz
> Pani Dorota,
>
> I co z reklamacja? Bo juz naprawde ciagnie sie to za dlugo!
> Pozdrawiam
> Janusz Rosiek
Nic dodać nic ująć - od tego czasu minęły kolejne tygodnie, zero odzewu
i pozostaje mi tylko bezsilna złość lub skierowanie sprawy do sądu i
długotrwała batalia z ich prawnikami. Zapewne na to CU liczy - sprawa
przyschnie, oni zachowają pieniądze, klient straci, kłopot niewielki. O
ile jednak w kwestii wystąpienia do sądu jeszcze nie podjąłem decyzji,
to niewątpliwie złożę skargę na CU do urzędu Rzecznika Ubezpieczonych,
no i przede wszystkim postaram się tak szeroko jak jestem w stanie
rozpowszechnić tę historię, w internecie i w prasie, dla ostrzeżenia
przed praktykami Commercial Union ich starych i nowych klientów. Niech
wezmą to przy podejmowaniu decyzji gdzie ulokować swoje pieniądze - jak
widać CU chętnie je od nich weźmie, ale w przypadku jakichkolwiek
problemów znacznie mniej chętnie je odda. Ja w każdym razie gorąco
odradzam kontakty z nimi!
W razie pytań, kontakt do mnie to: Janusz Rosiek,
j...@f...edu.pl, tel 0 501 372118. Moja strona główna to:
http://www.fuw.edu.pl/~rosiek
Następne wpisy z tego wątku
- 02.08.06 13:55 Tomasz Nowicki
- 02.08.06 15:33 dran
- 02.08.06 16:34 Kamil Jońca
- 02.08.06 18:58 Tomasz Nowicki
- 02.08.06 19:02 Tomasz Nowicki
- 03.08.06 10:02 Johan Petrus
- 03.08.06 10:25 Kamil Jońca
- 03.08.06 11:01 Johan Petrus
- 03.08.06 11:52 Kamil Jońca
- 03.08.06 12:14 Krzysztof Halasa
- 03.08.06 12:18 Kamil Jońca
- 03.08.06 19:46 Krzysztof Halasa
- 04.08.06 12:09 Johan Petrus
- 04.08.06 13:26 Kamil Jońca
- 05.08.06 13:56 Jarek Andrzejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Banki zarabiają na Tobie FORTUNĘ - sprawdź JAK! [+ mój komentarz]
- Mentzen na Next Block Expo: Bitcoin to wolność!
- 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- O co chodzi Aliorowi?
- mBąk jest wczorajszy.
- AION przejety
- Ile pieniędzy ma bank?
- Zwrot towaru i kasy od sprzedawcy a zmiana plastiku
- Szaleństwo w BOS-iu - 8,1% :D
- Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- Obcokrajowcy w bankach
- Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- Dlaczego takie preferencje banków?
- Awaria BNP Paribas
- Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
Najnowsze wątki
- 2025-03-21 Banki zarabiają na Tobie FORTUNĘ - sprawdź JAK! [+ mój komentarz]
- 2025-03-20 Mentzen na Next Block Expo: Bitcoin to wolność!
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-12 O co chodzi Aliorowi?
- 2025-03-10 mBąk jest wczorajszy.
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-04 Zwrot towaru i kasy od sprzedawcy a zmiana plastiku
- 2025-03-03 Szaleństwo w BOS-iu - 8,1% :D
- 2025-02-22 Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- 2025-02-18 Obcokrajowcy w bankach
- 2025-02-13 Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową