  • 11. Data: 2009-05-31 09:20:18
    Temat: Re: Problemy z przelewami -- kilka pytań ( wina mBanku? )
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    witek pisze:

    > Nie da sie. Dwie cyfry kontrolne w numerze rachunku wylapia blad.
    > Po za tym, zawsze mozna porownac to co w komputerze z tym co na twojej
    > kopii papierka.

    Antygłupotowe zabezpieczenia istnieją. Cieszy mnie to;)

    > Złożyć formalną reklamację tam gdzie wpłacałeś pieniądze. Na piśmie.
    > I na piśmie dostaniesz też odpowiedź.
    > Kasa nie wsiąknie, albo dotrze na konto, albo dostaniesz ją z powrotem.

    Ok, na to jeszcze przyjdzie czas. Na razie czekamy ze sprzedawcą do środy.

    > Możlwie, bo komputery czasmi się mylą. Z tym, że wcześniej, a raczej
    > poźniej, wróci ona do ciebie.

    Aż się dziwię, że nie skubną kasy;)

    > Mozesz:
    > a)
    > Pokazać sprzedawcy, że robisz wszystko aby sytuację wyjaśnić. Jak
    > inteligentny, to zrozumie i poczeka

    Sprzedawca cierpliwy, w zasadzie to ja zacząłem temat, bo chciałem być
    uczciwy. Dostałem towar bardzo szybko, to się zapytałem grzecznie czy
    przelew doszedł.Sprzedawca nie robi problemów - to ja jestem nadgorliwy.

    > b) wyslac mu skan wplaty i powiedziec, ze ty wplaciles i zeby sie odwalił

    Skan wpłaty dostał, dostaje je każdy, komu wpłacam pieniądze za aukcję.

    > c) jak nie sa to duze kowty, to uniesc sie honorem i przelac jeszcze raz
    > z prosba, ze jak dojda dwa to zeby jeden zwrocil.

    Pewnie sprzedawca by zwrócił, ale znowu się z tym pieprzyć. To kwota
    50zł, niby nie dużo, ale przecież już raz zapłaciłem. Na razie czekam;)
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 12. Data: 2009-05-31 09:25:51
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    xbartx pisze:
    > A na przyszłość, to do allegro, warto założyć sobie konto w mBanku, bo
    > to nic nie kosztuje a przelewy między rachunkami mBanku działają w
    > czasie rzeczywistym, no i co najważniejsze nic nie kosztują.

    Na Allegro kupuję sporadycznie. W pierwszej kolejności staram się szukać
    towarów, które mogę odebrać osobiście i zapłacić na miejscu. Nie mam
    wielkiego zaufania do banków, a do banków internetowych wcale.Przelew to
    ostateczność. Towar, którego szukałem był tylko na jednej aukcji.

  • 13. Data: 2009-05-31 09:32:45
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Piona pisze:

    > A jaki masz problem. Zweryfikuj poprawność nr konta (info od sprzedawcy
    > vs potwierdzenie przelewu).

    Zweryfikowane, zgadzają się.

    > Jeśli dane są poprawne to sprzedawca albo nie zauważył wpłaty i ma ją na
    > koncie albo ten twój "Punkt Przyjmowania Opłat" przetrzymuje kasę.

    Wpłaciłem tam ponieważ na bardzo wiele przelewów nigdy nie było
    problemu. Krócej i taniej niż na PP, bankach itd.itp. To pierwszy taki
    przypadek. Niemniej idę po rozum do głowy i koniec z tym punktem.

    > Dziwię się ludziom, którzy powierzają kasę takim firemkom.

    To Żagiel SA, to nie taka mała firemka chyba ? Zresztą świat finansów
    jest dla mnie dość mało zrozumiały, dlatego napisałem na tą grupę.
    Jestem laikiem w tym temacie. Uważasz, że w takiej instytucji jak Poczta
    Polska miałbym większe szanse, gdyby coś było nie tak?

    Przecież ich
    > dodatkowym dochodem jest obracanie pieniędzmi.

    Tego nie wiedziałem:(

    A do tego żadnej
    > pewności, że kasa nie "wsiąknie".

    Może kiedyś dojdzie...

  • 14. Data: 2009-05-31 09:52:26
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Tomaszek wrote:

    > 5.Jak długo może maksymalnie iść przelew? Czy regulują to jakieś
    > przepisy?

    Czekałem raz tydzień na przelew wysłany Inpostem.

  • 15. Data: 2009-05-31 10:04:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomaszek pisze:
> [...]
    > wielkiego zaufania do banków, a do banków internetowych wcale.Przelew to
    > ostateczność. Towar, którego szukałem był tylko na jednej aukcji.

    Do banków zaufania nie masz ale pieniądze wysyłasz przez jakieś
    agencje/punkty krzaki, które podlegają niewiadomo czemu... ? Przecież z
    tego typu miejscami były już różne afery.

    --
    Mithos

  • 16. Data: 2009-05-31 10:30:58
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Mithos pisze:
    > Do banków zaufania nie masz ale pieniądze wysyłasz przez jakieś
    > agencje/punkty krzaki, które podlegają niewiadomo czemu... ? Przecież z
    > tego typu miejscami były już różne afery.

    Nie interesowałem się tym prawdę mówiąc. Poza tym nie miałem nigdy
    wcześniej problemów z tym punktem. Teraz jest pierwszy i już ostatni;)

  • 17. Data: 2009-05-31 10:35:46
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Bogdan B. pisze:

    > Czekałem raz tydzień na przelew wysłany Inpostem.

    13 dni roboczych - tyle czekał raz sprzedawca, jak puściłem przelew
    przez Pocztę Polską ( PP ==> mBank ) I dlatego już nie płacę przez PP,
    tylko przez jakiś zasrany punkt przyjmowania opłat. Ale widzę, że
    niewielka jest różnica. :/

  • 18. Data: 2009-05-31 10:42:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomaszek wrote:

> [...]
    > przez Pocztę Polską ( PP ==> mBank ) I dlatego już nie płacę przez PP,
    > tylko przez jakiś zasrany punkt przyjmowania opłat. Ale widzę, że

    Zalóż konto "gdziekolwiek" i przestan płacić przez 'cokolwiek".

  • 19. Data: 2009-05-31 10:57:43
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    witek pisze:
    > Zalóż konto "gdziekolwiek" i przestan płacić przez 'cokolwiek".

    Nie po to walczyłem z pracodawcą, żeby płacił mi kasę do ręki, żeby
    teraz konto zakładać;) Z bankami rozstałem się po przygodzie z PKOBP

    Wyciąg z operacji konta wyglądał mniej więcej tak:

    godzina: 03:40:00 wypłata: 1800zł saldo: 0zł
    godzina: 05:50:00 wpłata: 1800zł saldo: 1800zł+500zł wolnych środków

    Byli na tyle bezczelni, że napisali, że to wypłata z bankomatu. A ja
    sobie wtedy smacznie spałem. Nie ma mowy, żeby ktoś wziął moją kartę

    Co to było? Nie wierzę, że to jednostkowy przypadek i tylko PKOBP robi
    takie numery.

  • 20. Data: 2009-05-31 12:42:00
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Tomaszek" news:gvtmlp$m55$2@atlantis.news.neostrada.pl

> [...]
    > przez Pocztę Polską ( PP ==> mBank ) I dlatego już nie płacę przez PP,
    > tylko przez jakiś zasrany punkt przyjmowania opłat. Ale widzę, że

    No to nie lepiej założyć sobie jakieś darmowe konto (bez karty) i zlecać za
    jego pośrednictwem przelewy. Przynajmniej masz pewność, że kasa nie będzie
    szła dłużej niż te dwa dni.