  • 11. Data: 2008-07-16 08:00:54
    Temat: Re: Przelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę banku)
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]"

    > Napisz do banku list polecony, co i jak, i że chcesz oddać i niech Ci
    > pisemnie podadzą gdzie.
    > Jak Ci podadzą to przelej kasę, potrącając koszt listu i przelewu.
    >
    > A jaki (czyje) konto Ci podali?

    a kto to wie - przy przelewach i tek nazwa konta nie bylaby sprawdzana
    :-)

    Wgw mnie w zupelnosci wystarczy zgłoszenie do banku odbiorcy mylnego
    przelewu pocztą wewnętrzną lub pisemkiem (z potwierdzeniem zlozenia na
    kopii) - "ta kwota mi się nie należy, możecie oddać ją bankowi skąd to
    przyszło"
    Jesteś wtedy czysty i niech bank się buja z problemem
    *** blad ***

  • 12. Data: 2008-07-16 08:11:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał
    > a kto to wie - przy przelewach i tek nazwa konta nie bylaby sprawdzana

    Nie jest sprawdzana? Mi kiedyś odmówiono przyjęcia wpłaty w banku, bo było
    inne nazwisko w polu "odbiorca" niż właściciel konta.

  • 13. Data: 2008-07-16 08:22:52
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g5kaga$98f$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > Nie jest sprawdzana? Mi kiedyś odmówiono przyjęcia wpłaty w banku, bo było
    > inne nazwisko w polu "odbiorca" niż właściciel konta.

    Cooooo? Jaki bank? Jakiś PKO BP??

    marekz

  • 14. Data: 2008-07-16 08:28:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał
    >
    > Nie jest sprawdzana? Mi kiedyś odmówiono przyjęcia wpłaty w banku, bo było
    > inne nazwisko w polu "odbiorca" niż właściciel konta.
    Przy _przelewach_.

    KJ

  • 15. Data: 2008-07-16 08:55:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał
    > Cooooo? Jaki bank? Jakiś PKO BP??

    WBK, wpłata bezpośrednia

  • 16. Data: 2008-07-16 11:59:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008 09:41:17 +0200, "Piotr [trzykoty]"
    <t...@o...pl> wrote:

    >Napisz do banku list polecony, co i jak, i że chcesz oddać i niech Ci
    >pisemnie podadzą gdzie.

    A po co pisać? Niech bank napisze. Kase na lokatę, niech procentuje.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 17. Data: 2008-07-16 12:20:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał
    > A po co pisać? Niech bank napisze. Kase na lokatę, niech procentuje.

    A potem procenty bank zabierze.

  • 18. Data: 2008-07-16 12:23:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał
    >
    > A potem procenty bank zabierze.

    Bo ponieważ? Jakoś nie widzę przepisu na tę okoliczność...

    MJ

  • 19. Data: 2008-07-16 12:31:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał
    >
    > A potem procenty bank zabierze.
    Podstawa prawna?
    KJ

  • 20. Data: 2008-07-16 12:34:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał
    > Bo ponieważ? Jakoś nie widzę przepisu na tę okoliczność...

    art. 405 KC
    "Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem innej osoby,
    obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to nie było możliwe,
    do zwrotu jej wartości."

    Korzyść to nie tylko nienależna wpłata, ale i procent. W końcu procent
    uzyskany jest kosztem innej osoby, która w tym czasie gdyby posiadała
    pieniądze sama mogła otrzymywać od niej procent.