  • 1. Data: 2008-07-15 13:54:49
    Temat: BIK, kredyt, możliwości
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Chciałbym pozyczyc 6.000 na zakup auta.
    Niestety jestem w BIKu ze wzgledu na jakies tam stare zaleglosci i
    oczywiscie mam problem z uzyskaniem pozyczki.
    Obecnie stałe zatrudnienie, 2000 brutto.
    Kredt chciałbym splacac 5 lat. Licze sie z tym ze splace drugie tyle co
    wziałem.
    Czy jakis bank, nie patrzac na bik udzieli mi takiego kredytu?
    A moze otworzyc gdzies konto (obecnie nie mam), przelac tam kilka razy
    wyplate i uruchomic sobie jakis kredyt na koncie? Moze w takiej sytuacji
    nie sprawdzaja biku?

    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
    liczyć i tych, którzy nie umieją." Aneta Baran

  • 2. Data: 2008-07-15 16:23:40
    Temat: Re: BIK, kredyt, możliwości
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Chciałbym pozyczyc 6.000 na zakup auta.
    > Niestety jestem w BIKu ze wzgledu na jakies tam stare zaleglosci i

    Owe zaległości są spłacone? Dawno temu?
    Czy też sobie zalegają nadal?

    > oczywiscie mam problem z uzyskaniem pozyczki.

    To nie jest takie oczywiste :)

    > Obecnie stałe zatrudnienie, 2000 brutto.
    > Kredt chciałbym splacac 5 lat. Licze sie z tym ze splace drugie tyle co
    > wziałem.
    > Czy jakis bank, nie patrzac na bik udzieli mi takiego kredytu?

    Jak nadal masz zaległości to sprawa jest bardzo ciężka, pewnie jakiś
    Provident zostanie.

    Próbowałeś Getin?

    > A moze otworzyc gdzies konto (obecnie nie mam), przelac tam kilka razy
    > wyplate i uruchomic sobie jakis kredyt na koncie? Moze w takiej sytuacji
    > nie sprawdzaja biku?

    To nic nie da. Kredyt w koncie to też kredyt. W Biku sprwdzają.

    Darek

  • 3. Data: 2008-07-15 17:09:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@p...maila.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Owe zaległości są spłacone? Dawno temu?
    > Czy też sobie zalegają nadal?

    ztcw (opisalem problem znajomego) to nie do konca, ale splata nastepuje w
    tej chwili regularnie, zgodnie z ustaleniami.

    > To nie jest takie oczywiste :)

    no tak. Ale wydawalo sie oczywiste, a proby zaciagniecia kredytu spełzły na
    niczym (zarówno w bankach jak i u posredników)

    > Jak nadal masz zaległości to sprawa jest bardzo ciężka, pewnie jakiś
    > Provident zostanie.

    te zaleglosci to wlasnie m.in. provident wiec odpadaja.

    > Próbowałeś Getin?

    nie. Skad przypuszczenie ze akurat oni mogliby udzielic?

    > To nic nie da. Kredyt w koncie to też kredyt. W Biku sprwdzają.

    a KK? Jakakolwiek inna forma z oprocentowaniem rocznym rzedu nawet 20%?

  • 4. Data: 2008-07-16 06:21:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 15 Jul 2008 13:54:49 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Witam
    >Chciałbym pozyczyc 6.000 na zakup auta.

    Kiepski pomysł.

    >oczywiscie mam problem z uzyskaniem pozyczki.
    >Obecnie stałe zatrudnienie, 2000 brutto.
    >Kredt chciałbym splacac 5 lat. Licze sie z tym ze splace drugie tyle co
    >wziałem.

    ROTFL. 5 lat 6000 złotych? To nie stać Cię na auto.

    >A moze otworzyc gdzies konto (obecnie nie mam), przelac tam kilka razy
    >wyplate i uruchomic sobie jakis kredyt na koncie? Moze w takiej sytuacji
    >nie sprawdzaja biku?

    A może po prostu odłóż te 6000?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 5. Data: 2008-07-16 06:54:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@o...spamnie.org.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Kiepski pomysł.

    czy ja prosiłem o ocene jakosci pomysłu?

    > ROTFL. 5 lat 6000 złotych? To nie stać Cię na auto.

    coz. Widocznie to ktorym jezdzilem cay czas to byla jakas fatamorgana.

    > A może po prostu odłóż te 6000?

    super. A do tego casu ty bedziesz mnie woził do pracy? Rewelacja! Wez tylko
    pod uwage ze raz mam do dojechania 5 km a raz 50.
    Bez urazy, ale ty to jednak jestes jednak albo troll albo glupek...

  • 6. Data: 2008-07-16 11:58:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008 06:54:47 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >czy ja prosiłem o ocene jakosci pomysłu?
    Napisałes na publiczną grupę dyskusyjną. Jeśli nie rozumiesz co to
    znaczy znajdź kogoś, kto Ci wyjaśni.

    >coz. Widocznie to ktorym jezdzilem cay czas to byla jakas fatamorgana.
    Widocznie, skoro była, to nie stać Cię.

    >super. A do tego casu ty bedziesz mnie woził do pracy? Rewelacja! Wez tylko
    >pod uwage ze raz mam do dojechania 5 km a raz 50.
    >Bez urazy, ale ty to jednak jestes jednak albo troll albo glupek...

    Raczej myślący człowiek. Jeśli chcesz brac kredyt na 5 lat, na
    samochód wart 6000, to ciekawe jak go utrzymasz, gdy koszty rocznego
    utrzymania to jakieś 5000zł (paliwo, ubezpieczenie i naprawy)?

    Kup sobie starego kredensa za 500zł i ZARÓB na auto.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 7. Data: 2008-07-16 12:55:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Płaszczyca" o...@4...com

    > Raczej myślący człowiek. Jeśli chcesz brac kredyt na 5 lat, na
    > samochód wart 6000, to ciekawe jak go utrzymasz, gdy koszty rocznego
    > utrzymania to jakieś 5000zł (paliwo, ubezpieczenie i naprawy)?

    IMO te koszty są znacznie niższe. :) 350 OC, 1000 paliwo, 650 naprawy
    wraz olejem i klockami. :) U mnie jest problem korozji, ale może przy
    wietrzonym garażu (dopiero od roku mam w garażu komin, choć na planie
    jest tam od ,,urodzenia''; nawet co roku były przeprowadzane kontrole
    tegoż komina, którego 10 lat nie było) nie będzie tego koszmaru. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2008-07-16 13:21:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008 14:55:27 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    >jest tam od ,,urodzenia''; nawet co roku były przeprowadzane kontrole
    >tegoż komina, którego 10 lat nie było) nie będzie tego koszmaru. :)

    Klient napisał, że codziennie średnio 25 km w jedną stronę, czyli masz
    50km dziennie, razy 200 dni daje 10 000 km, czyli 2500zł na samo
    paliwo do pracy. A jak znam życie, to z tego się deygie tyle zrobi.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 9. Data: 2008-07-16 13:41:13
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Adam Płaszczyca" g...@4...com

    > Klient napisał, że codziennie średnio 25 km w jedną stronę,

    Chyba że tak -- nie mam jego postu. :)

    > czyli masz 50km dziennie, razy 200 dni

    Nawet więcej. :) Ze 240.

    > daje 10 000 km, czyli 2500zł na samo paliwo do pracy.

    I to lekko licząc. :)

  • 10. Data: 2008-07-16 17:54:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@o...spamnie.org.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Napisałes na publiczną grupę dyskusyjną. Jeśli nie rozumiesz co to
    > znaczy znajdź kogoś, kto Ci wyjaśni.

    aha, no tak. Chciałbym sie tylko upewnic - naprawde nie rozumiesz ze twoja
    odpowiedz jest troche OT? Jezeli uwazasz, ze jestem az takim imbecylem ze
    nie wiem ile moge splacac, ile chce splacac, ile kosztuje utrzymanie auta
    itp to po prostu napisz mi ze jestem idiota. Bo rozumiem ze sugerujesz tak
    niski poziom inteligencji, ze odpwoiedzi w stylu "nie stac cie" i tak nie
    zrozumiem.

    > Widocznie, skoro była, to nie stać Cię.

    ROTFL
    nie bede ci tłumaczył, ci sie stalo, bo to nie ma zadnego znaczenia w
    kontekscie mojego pytania. nie bede tez tłumaczył dlaczego 5 lat, bo to imo
    tez nie ma zadnego znaczenia. Pytanie jest proste - czy ktorys bank
    (instytucja) udzieli takie kredytu na warunach opisach w pierwszym poscie.
    Jezeli ktos zna odpowiedz wlasnie na to pytanie, bardzo prosze o pomoc.
    Ewentualnie czy latwiej byloby dostac gdzies kredyt na mniejsza kwote, przy
    krótszym terminie splaty itp. Generalnie gdzie, na ile, jaki mozna wziac
    kredyt majac bik na sumieniu?

> [...]
    > utrzymania to jakieś 5000zł (paliwo, ubezpieczenie i naprawy)?
    >
    > Kup sobie starego kredensa za 500zł i ZARÓB na auto.

    ok, wytlumacze ci to, to moze dotrze. Samochód jest mi niezbedny do pracy.
    Majac auto jestem w stanie spokojnie zarobic ok. 3000-3500PLN netto
    miesiecznie. Co do twoich bliczen jezeli chodzi o paliwo, to powiem ci ze
    2500 nie starczy. Z prostego powodu - mam ciezka noge i przy mojej jezdzie
    auta pala w granicach 10 a przynajmniej takie jak chce kupic. Moglbym
    oczywiscie kupic matiza za 1000 zł i nim jezdzic ale nie chce. Z prostego
    powodu - wiem ze moge sobie spokojnie oddawac po 200-300 zł miesiecznie i
    jezdzic czyms przyjemnieszym. Reasumujac - naprawde bede bardzo wdzieczny
    za brak uwag typu nie stac cie, i tak na to nie zarobisz itd. Szanuje twoje
    zdanie, nie zgadzam sie z nim, niemniej je szanuje. Ale tak czy siak, nie
    wnosi ono nic do dyskusji, nie rozwiazuje ono równiez mjego problemu, z
    ktorym sie na te liste zglosiłem.
    To tyle.

    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,
    a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer