    From: oboista <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re[4]: polisa na życie leolife w mbank
    Date: Tue, 17 Jan 2006 22:40:31 +0100

    Witaj rsa127!

    W Twoim liście datowanym 17 stycznia 2006 (20:21:57) można przeczytać:

    > Mnie właśnie to niepokoi. Zawieram umowę na określoną sumę ubezpieczenia.
    > Generali powinno tak skonstrułować składki i tak inwestować pieniądze, aby
    > suma ubezpieczenia nie była zagrożona. Ja na to nie mam wpływu. Co więcej, w
    > świetle umowy Generali może w każdej chwili zwiększyć opłatę za ryzyko
    > śmierci. Też na to nie mam wpływu. Zatem teoretycznie jednostronne decyzje
    > Generali i/lub ich nieudolność może spowodować, że moje ubezpieczenie jest
    > warte dużo mniej niż oczekiwałem i za co w mojej świadomości zapłaciłem.
> [...]

    Ależ tabela opłat za ryzyko śmierci stanowi integralną część OWU i nic
    nie wskazuje na jej zmienianie, tak jak w większości innych ubezpieczeń,
    i można sobie to dokładnie przeczytać na odpowiedniej stronie mbanku.

    Btw. masz wpływ na swoje opłaty za ryzyko śmierci, trzeba wybrać taką
    Sumę Ubezpieczenia aby w miarę szybko kapitał ubezpieczniowy zbliżył
    się lub przewyższył SU a wtedy opłaty za ryzyko śmierci będą prawie
    zerowe lub zerowe.

    Jeżeli się wybiera bardzo wysoką Sumę ubezpieczenia to pozostaje
    pytanie, czy ubezpieczeniem z funduszem kapitałowym jest najlepszym rozwiązaniem
    :-)))
    --
    Pozdrowienia,
    oboista