  • Data: 2021-01-08 14:11:32
    Temat: Re: 9hpln
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 05 Jan 2021 21:52:28 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Teoretycznie, ale w praktyce tego typu warunki bardzo często oznaczają
    > problemy. Na żadnym biegunie chwilowo nie byłem, więc nie mogę napisać
    > o praktyce.

    Orbity GPS maja 55 stopni inklinacji, i duzy promien, wiec wcale nie
    jest tak zle nad biegunami. Przynajmniej tak pisza :-)

    > To jest zdecydowanie bardziej skomplikowane.
    > W każdym razie nie jest tak, że masz jakąś gwarancję że błąd
    > pozycjonowania z użyciem GPS (L1) + EGNOS nie przekroczy 3m, czy 10m.
    > BTW największy zanotowany błąd w układzie GPS + WAAS/EGNOS - w obszarze
    > działania - to było IIRC 12 m. Przy doskonałej widoczności nieba
    > (wszystko powyżej horyzontu).
    > To było już dość dawno, Amerykanie mieli wtedy na orbicie pewnie ze 26
    > satelitów, być może było to daleko od najbliższych RIMSów itd. Musiałbym
    > poszukać.

    Mnie tam bardzej ciekawi, czy te 12m to jakos gwarantowe, czy
    odbiornik ostrzeze, ze nie osiaga takiej dokladnosci - innymi slowy,
    czy pilot we mgle moze liczyc, ze GPS go dobrze prowadzi, czy powinien
    miec swiadomosc, ze moze sie zdarzyc np blad o 200m :-)

    J.