    From: "Marcin Kolenda" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ALLPAY - doświadczenia praktyczne?
    Date: 7 Feb 2006 14:41:50 +0100

    > nie do konca masz racje

    proponuje lekture Ustawy o elektronicznych instrumentach platniczych.

    > tez nie masz racji... to zwykle posrednictwo finansowe... na takiej samej
    > zasadzie nie mogly by dzialac zadne agencje kreytowe, itp.

    Grosiki moga dzialac poniewaz wykonuja czynnosci bankowe niezarezerwowane dla
    bankow (vide Prawo bankowe).
    Sposob dzialania jest identyczny, z tym, ze Grosiki dzialaja na ziemi a
    podmioty, o ktorych debatujemy przez Internet. Roznica jest to, ze firmy
    internetowe lapia sie dodatkowo na obsluge elektronicznych instrumwentow
    platniczych.

    > imho - dla mnie o wiele bardziej wiarygodne firmy niz np. ecard ktory
    > praktycznie padl po wpadce z airpolonia...

    Hmmm, eCard, PolCard, CardPoint, Centrum Kart Pekao, eService jakos ciagna choc
    wiekszosc z nich miala wtopy na kilka milionow.

    I to wlasnie pokazuje, ze firmy z mocnymi podstawami nie padaja po wiekszych
    wpadkach. Tyle, ze o tym zazwyczaj nie pisze sie w prasie...

    A jakie podstawy maja przedmiotowe firmy? Spolki jawne czy zoo z kapitalami
    kilka, kilkadziesiat tys zlotych? Kilkadziesiat tys zl to dzienny obrot jednego
    duzego sklepu internetowego. (Merlin chwalil sie miesiecznymi obrotami rzedu
    kilku mln w okresie przedswiatecznym)

    > moze wazniejsze pytanie - czy w przypadku gdy np. ecard oglosi upadlosc -
    > jaka gwarancje ma klient ze otrzyma naleznosci? maja jakis fundusz
    > gwarancyjny?

    Jako zwykly klient sklepow internetowych i platnik nie mam niestety dostepu do
    takich informacji.
    Ostatni komentarz odpowiada Ci na pytanie co dzieje sie z firmami o mocnych
    podstawach w razie wpadki. Slyszales zeby ktoras padla?
    Nie bede tu dodawal, ze wpadki trzeba miec NA CZYM. A znaczace sklepy
    internetowe nie ida na wspolprace z firmami typu allpay. Czy znasz jakiekolwiek
    sklepy internetowe, badz firmy naziemne prowadzace sprzedaz via siec, majace
    milionowe obroty i bedace jednoczesnie obslugiwane przez centra inne niz PolCard
    lub eCard?

    A co bedzie w razie wpadki spolki jawnej czy zoo z malymi kapitalami?
    Mysle, ze na takie rynek czesciowo zna odpowiedzi, dlatego PolCard czy eCard
    trzymaja swoja pozycje.
    Dlatego tez ja, jako klient nie zaplace karta przez firme krzak.
    Ale to moje zdanie, kazdy ma prawo placic gdzie chce i komu chce.
    Grosiki tez mialy klientow...

    MK