  • Data: 2010-02-12 18:13:13
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "Valdi" <V...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "bradley.st"
    news:1730a1fb-4d99-4dd6-b6ca-8b48005485c0@o36g2000vb
    l.googlegroups.com

    > Valdi, przepraszam, ale o czym my tu teraz...? Starasz sie mnie
    > przekonac ze jest Europa bez granic, czy testujesz moja wiedze na
    > temat kto nalezy do UE, kto jest w Schengen na 100%, kto na 75% a kto
    > jest w EFTA? Bo sie pogubilem.

    No wlasnie sam juz nie wiem - to Ty wyjechales z jakas utrata
    niepodleglosci... i o ile w przypadku czlonkostwa w niebieskiej eurokomunie
    kraj traci niepodleglosci to w przypadku schengen nie wiem jak by sie staral
    to czegos takiego nie dostrzegam i dobitnie o tym swiadczy przyklad
    Norwegii - nie sa w niebieskiej eurokomunie (mimo, ze z nia wspólpracuja)
    ale moga swobodnie po jej terenie podrózowac

    > Podales mi przyklad podrozy bez ID po Europie. Ja nie przecze. Ja
    > twierdze ze jest to porownywalne z podroza np. z Florydy na Alske.
    > Pomiedzy stanami USA, ktore tez sa w pewnym rodzaju "unii". Natomiast
    > podroz do Kanady to jak podroz z Polski na Bialorus, a nie z Polski do
    > Niemiec. A dawniej tak nie bylo. To tyle.

    No jezeli tak mówisz... to zapewne tak jest. Ja osobiscie póki co jednak nie
    porównywal bym Europy do stanów bis - za duzo róznic.