  • Data: 2005-02-24 07:51:28
    Temat: Re: BIK przegrał w Sądzie
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Amra, jestes gotowy wszystko uznac za skutek istnienia BIKu...;-)
    > Obnizke cen w telefonii GSM tez BIKowi zawdzieczamy?
    >
    > Czeka sie krotko bo w wewnetrznych procedurach bankow nastapil
    > normalny postep technologiczny.

    Owszem. Ale zauwaz, ze przy kazdym takim kredytcie standardowo patrza w
    BIKu. Jak nie beda mieli takich informacji, to co sie stanie?
    Wiecej - mam pewne informacje, ktorych powidzmy, nie moge na zewnatrz
    puszczac, pokazujace rzeczywista wartosc BIKu dla bankow. Musisz mi tutaj
    jednak uwierzyc na slowo ;)

    > Sa bardziej dostepne bo banki BARDZO potrzebuja odsetek, ktore na nich
    > zarobia.
    > Nie da sie teraz duzo zarobic na mniejszej ilosci kredytow bo stosowna
    > ustawa zmusila banki do ujawniania klientom rzeczywistych kosztow
    > kredytow. Reszte zrobila konkurencja - dokladnie tak samo jak w
    > telefonii GSM strach przed nadciagajaca konkurencja z UE wymusil
    > obnizke cen (kosztow kredytow) jeszcze zanim ta konkurencja sie
    > pojawila.

    Tam strach - popatrz na HSBC ;) Po prostu zobaczyli, ze nie robiac nic
    straca rynek. I juz.
    Stosowna ustawa nie ma nic do rzeczy - utrudnila jedynie marketing. Dla
    pozyczek konsumenckich powtarzam pora kolejny - nie ma takiego znaczenia
    wysokosc oprocentowania!

    > Dodatkowo pozytywne zmiany w gospodarce zwiekszaja ilosc pieniadza w
    > obiegu i zmniejszaja ryzyko niewyplacalnosci statystycznego klienta
    > na skutek utraty zrodla dochodow.
    > Teraz, zeby na siebie zarobic banki musza udzielac znacznie wiecej
    > kredytow na nizszy procent.

    Musza? Czy chca? Skoro zyski szybuja w gore?

    > BIK jest dla nich na pewno wygodny ale nie znajdziesz zadnych
    > rzetelnych dowodow na to, ze to BIK jest przyczyna powszechnej
    > szczesliwosci.

    Jest bardzo waznym skladnikiem. Dziwne, ze na zachodzie to jest wlasnie
    jedno z glownych kryteriow, tylko ty uznajesz ze nie. Banki twierdza, ze
    ak, ale ty wiesz lepiej od nich. Zaloz konkurencje dla Lukasa albo
    Eurobanku - wroze duzy sukces ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!