    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: BLIK do platnosci internetowych - po co?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 29 Oct 2021 16:59:49 +0200

    On Fri, 29 Oct 2021 07:41:02 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Albo po prostu wpisać numer telefonu - czytaj posty do końca, nie będziesz się
    błaźnił, jak ci, co tą bzdurę wymyślali.

    no to zysk bede mial taki, ze zamiast 6 cyfr bede musial wklepac 9,
    albo 12, bo +48 :-P

    > A kwota przyjdzie w żądaniu potwierdzenia, żeby paranoję do końca nakarmić.

    ale ale ... do ktorego banku?
    Bo kont mam duzo, kart tez mam duzo, a telefon jeden do ich obslugi
    :-)

    > Oczywiście jest możliwość, że ktoś będzie realizował więcej niż
    > jedną płatność na raz (przypominam - kod jest ważny 2 minuty - choć

    malo prawdopodobne.

    > to też jest właściwie bardzo długo,

    I tak zgrubnie to jest dobry czas.
    A w dodatku po transakcji mozna kod szybko uniewaznic.

    > Oczywiście jest możliwość, że blik stanie się systemem
    > ogólnoświatowym

    Marne szanse :-)

    > i numery telefonów nie będą 9 cyfrowe, a np. 12
    > cyfrowe - i 6-cyfrowy kod to już dużo mniejsze zło będzie.

    a starczy 6 cyfr na caly swiat ?

    > No, jedno co jeszcze mogę zrozumieć, to że ktoś może mieć kilka kont obsługujących
    blika

    W zasadzie to powinies sie z tym pogodzic - duzo bankow lubi blika i
    wciska.

    > i teraz pytanie, do której apki wysłać.

    O to to to ...
    choc przy tej PSD2 - moze jedna apka na telefonie, z wyborem bankow
    :-)

    > A jakby jeszcze była możliwość płatności blikiem bez apki...

    raczej slabo.

    > Niech będzie, kod może mieć uzasadnienie w 0,0001% przypadków.
    > Bo płatność kodem blik bez apki - czyli w ST - zrobił tylko ING, dla innych to za
    trudne.

    a nie Santander?
    Owszem, dziwne to ... ale skoro operacje bankowe coraz czesciej
    wymagaja potwierdzenia w apce, to mozna od razu placic z apki :-)

    > A nikomu jakoś nie przeszkadza, że przelewy na numer telefonu blik przychodzą tylko
    na jedno, zdefiniowane z góry konto.

    Mnie tam lekko przeszkadza, ale przeciez sam swiata nie poprawie :-)

    > Więc co, nagle za jeden zakup w necie będzie płacił z blikiem z konta w banku A, a
    za drugi z konta w banku B?

    A czemu nie? Placisz tam, gdzie masz pieniadze.

    > Widać visa nad tym wszystkim pomyślała i doszła do wniosku, że nie będzie zawracała
    d4 kodami z powodu 0,0001% przypadków.
    > No chyba że się okaże że są gorsi od blika i im to nie wyjdzie.

    No ale ktorą karte mi obciązy?

    > Ale odbiorca nie musi mieć terminala - wystarczy, że ma konto w banku (i telefon,
    ale ten do konta niezbędny i tak).
    > Do sprzedaży na plaży w sam raz.

    Niby tak, ale terminale czesto sa mobilne,
    a i widzialem jakies terminale na smartfonach/przystawki.

    > Okazywało się, że z gotówką na plaży problem, albo z wydawaniem
    > reszty - a prawie każdy ma telefon (i pewnie też kartę, choćby HCE,
    > ale do tego potrzebny jest terminal - albo przynajmniej przystawka
    > do telefonu - na które ludzie reagują zwykle alergicznie ;).

    A gdzies tam jeszcze problem, co nosic na plaze - karte, telefon,
    gotowke - bo moga ukrasc.
    No ale bez telefonu ???

    J.