    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: BZ WBK wstrzymuje sprzedaż kart przedpłaconych
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <n25ita$1n3$1@sunflower.man.poznan.pl> <n25j3l$t50$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <n27sni$v3h$1@speranza.aioe.org>
    <n2c76j$t0$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <564a128d$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <n2g9c4$452$1@node2.news.atman.pl>
    <564c8931$0$694$65785112@news.neostrada.pl>
    <564c8cb2$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <564c9100$0$694$65785112@news.neostrada.pl>
    <564ca18c$0$699$65785112@news.neostrada.pl>
    <564e0cd2$0$22835$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 19 Nov 2015 19:58:02 +0100

    Dnia Thu, 19 Nov 2015 18:54:38 +0100, m napisał(a):

    > IMHO nie. Mogę wykazać legalność źródła w sensie skarbowym, kiedy dla
    > policji nadal będzie powiązanie między moim oficjalnym dochodem a moim
    > nieoficjalnym biznesem.
    >
    > Powiedzmy, że mam kasę ze skimmingowania (skimmowania?) kart. Jak po
    > prostu ją sobie przeleję na konto mojego biznesu z którego wykazuję
    > dochód to najbardziej nierozgarnięty policjant zauważy że warto by
    > zainteresować się moją osobą. Wejdą, przeszukają, zabezpieczą, interes
    > wpadł.

    Jakis kiepski przyklad - ze skimmingu to masz duzo drobnej gotowki, i
    wracamy do problemu - choc pranie nie musi dotyczyc gotowki.

    No chyba ze np masz dostep do konta z wiekszym stanem, np z jakies
    hakerki, na falszywa osobe zalozona, i teraz trzeba jakos wybrac z
    niego pieniadze.
    Cos mi sie nawiasem mowiac przypomnialo - byl jeden szantarzysta, co
    kazal sobie okup wplacic na konto - i wybieral potem z bankomatow.
    Konto oczywiscie nie na niego.

    > W tym celu udajesz że masz dochody których nie masz. Ale musisz też
    > udawać że nie masz innych dochodów które masz. Nie piszę tutaj o
    > przypadkach typu sławny mafiozo o którym wszyscy wiedzą ale nikt mu nie
    > może nic udowodnić.

    Al Capone poszedl siedziec za nieplacenie podatku dochodowego :-)

    > A jeżeli natura jest taka że masz pieniądze w formie elektronicznej?

    A widziales, zeby ktos za narkotyki placil przelewem ? :-)

    No, przy dopalaczach moglo sie zdarzyc.

    > Być może naiwnie myślę i ktoś kto siedzi w brudnych biznesach by moje
    > scenariusze wyśmiał, ale jeżeli mam wspólnika który siedzi w jakimś
    > kraju o utrudnionej współpracy oragnów ścigania, w tym samym kraju mam
    > zarejestrowaną spółkę to:
    > * wysyłam wspólnika kasę za pomocą takich kart, on je wypłaca z bankomatu,
    > * wpłaca je na konto spółki,
    > * ja spółce wystawiam fakturę za używanie znaku towarowego na kwotę X
    > zł, oni mi tą fakture opłacają przelewem.

    Mozna, ale czy nie prosciej pojechac z koperta/walizka pieniedzy ?

    > IMHO w dużym uproszczeniu jest to całkiem dobry schemat prania brudnej
    > kasy. Wyobrażam sobie że w rzeczywistości ma on o wiele więcej stopni,
    > spółka może być zarejestrowana w innym kraju niż wypłaca wspólnik ...

    Tak czy inaczej - powstaje duza ilosc gotowki.
    A na to sluzby poluja - bo jak gotowke ma, to narkotyki sprzedaje :-P

    J.