eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBZWBK24: Od dzisiaj przelewy z tokenem lub bez - do wyboru › Re: BZWBK24: Od dzisiaj przelewy z tokenem lub bez - do wyboru
  • Data: 2003-11-11 10:49:06
    Temat: Re: BZWBK24: Od dzisiaj przelewy z tokenem lub bez - do wyboru
    Od: "MAX" <max_kr[no_spam]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości
    news:1nouf1f63e1tc$.naix4q0xsuid$.dlg@40tude.net...

    > Proste, choć dla mnie przelew zdefiniowany oznacza, że często wykonuję ten
    > sam przelew w to samo miejsce. Nie widzę więc sensu w dodatkowym
    > potwierdzaniu chęci jego wykonania. Po to definiuję taki przelew by nie
    > zawracać sobie nim głowy później, ale to oczywiście tylko moje zdanie ;)

    Otóż sens jest - i ma ogromne znaczenie. Zapewne Ty też dokonujesz często
    przelewy na rachunki "niepewnych" firm. Po tym pojęciem rozumiem systuację,
    w której jeżeli przelejesz przez pomyłkę jakąś kwotę na ten rachunek, to nie
    masz za bardzo jak jej odzyskać - odbiorca się zaprze i będziesz musiał iść
    do sądu (a wiadomo ile rozprawa trwa w Polsce - albo co jeśli w miedzyczasie
    odbiorca zbankrutuje i nie będzie miał z czego oddać?)

    Jednakże najwazniejsze jest to, że obecnie dla dokoniania przelewu
    zdefiniowanego wystarczy identyfikator i hasło. Nietrudno jest sobie
    wyobrazić sytuację, że ktoś podlądnie hasło i uzyska dostęp do konta (np. w
    kawiarence internetowej). Co prawda na własny rachunek nie przeleje, ale
    może sobie dla żartów wykonać przelewy zdefiniowane - np. na rachunek
    niepewnej firmy. No i co wtedy? Jak odzyskasz kasę i czy w ogóle?

    Dlatego też przydałoby się, gdyby Mbank wprowadził właśnie taką opcję.

    Pozdr
    MAX