  • Data: 2002-06-25 07:30:06
    Temat: Re: Bank dla spółki z dostęprzem przez internet.
    Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No dobrze, a po co w takim razie Tobie taka spółka, czym Ci lepsza od
    > SC (bo gorsza w przypadku banków itp)?

    Nie wiem, czy gorsza w przypadku banków, po prostu inna - osoba prawna a nie
    fizyczna. To gorsze? Mnie się wydaje że to jest właśnie atut takiej spółki.

    Obecnie aby założyć SC wszyscy wspólnicy muszą mieć DG co najmniej (zdaje się,
    że inne rodzaje podmiotów też mogą wchodzić do takiej spółki, ale nie jestem
    pewien).

    W zamyśle ustawodawcy było to tak: ty masz pół piętra w budynku. Ja mam drugie
    pół. No to zrobimy SC, żeby móc wynająć całe piętro jako jeden podmiot. Czy
    idea była taka, że SC ma służyć jakiejś jednej, okazjonalnej "akcji". Zaś
    do "permanentnego" prowadzenia działalności powinna być powołana spółka jawna.

    Kamiluu