    From: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank dla spółki z dostęprzem przez internet.
    Date: Tue, 25 Jun 2002 11:41:25 +0200

    <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:718b.00005068.3d181bfe@newsgate.onet.pl...

> [...]
    nie
    > fizyczna. To gorsze? Mnie się wydaje że to jest właśnie atut takiej
    spółki.

    > Obecnie aby założyć SC wszyscy wspólnicy muszą mieć DG co najmniej (zdaje
    się,
    > że inne rodzaje podmiotów też mogą wchodzić do takiej spółki, ale nie
    jestem
    > pewien).
    >
    > W zamyśle ustawodawcy było to tak: ty masz pół piętra w budynku. Ja mam
    drugie
    > pół. No to zrobimy SC, żeby móc wynająć całe piętro jako jeden podmiot.
    Czy
    > idea była taka, że SC ma służyć jakiejś jednej, okazjonalnej "akcji". Zaś
    > do "permanentnego" prowadzenia działalności powinna być powołana spółka
    jawna.

    Tak czytam Twoje listy i wynika z nich, że wiesz, że dzwonią dzwony, tylko
    za bardzo nie wiesz, w którym kościele. Generalnie dosyć mocno przekręcasz
    fakty. Dlatego mam prośbę, nie tłumacz więcej tutaj niuansów prawa o
    działalności gospodarczej, kodeksu cywilnego itp. bo robisz więcej szkody
    tym niż pożytku.

    Pierwszy lepszy przykład z brzegu - spółka jawna NIE ma osobowości prawnej
    jak piszesz.
    Czy do prowadzenia SC potrzebna jest rejestracja DG? To świetne pytanie...
    ale do prawników. Spółka cywilna opisana jest w kodeksie cywilnym, który ma
    wyższą moc niż Prawo działalności gospodarczej itd. O ile prowadzenie
    działalności w formie SC wymaga rejestracji przez każdego wspólnika SC, o
    tyle nie jestem pewien czy sam fakt założenia SC (zwykła umowa
    cywilnoprawna) wymaga rejestracji DG przez wspóników - ale to są niuanse
    prawne.
    Spółka cywilna jak najbardziej nadaje się do prowadzenia "permanentnej" (po
    polsku: stałej) działalności gospodarczej. Forma spółki jawnej została
    stworzona głównie dla spółek osiągających wyższe obroty (bodajże 400 000
    euro) - po osiągnięciu to których spółka cywilna nie może kontynuować
    działalności w formie właśnie spółki cywilnej.

    K. Kowalski