  • Data: 2009-03-24 14:31:56
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: bzdreg <b...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Emka pisze:
    [poprawka: BZDURZY niesamowicie!]
    > Na takiej, że nie było_TAKIEGO_kryzysu od jakichś 80 lat, a może nawet i
    > wcześniej (

    Takiego jak _do tej pory_ (od sierpnia?) - nie było???
    Ile Ty masz lat, dziecinko?
    Krach na polskiej giełdzie w 1994, po szaleństwie od wiosny '93 (byłem,
    odczułem).
    Hipweinflacja i gospodarczy krach 10 gospodarki świata w 1980-82...
    (próbowałem wtedy umeblować "dar z nieba")
    - nadal twierdzisz, że nie było?

    bo adal nie wiemy, czy obecny kryzys nie da nam po łapach
    > bardziej niż ten z początku wieku), więc trudno zakładać, że miałby się
    > przydarzyć w ciągu kolejnych 30 lat (czyli w okresie spłacania kredytu).

    Kredyt należy brać wtedy, gdy się na inwestycji zarobi więcej, niż
    odsetki od kredytu. Trzeba też miec przygotowany scenariusz na wypadek
    nietrafionej inwestycji (jako stary futowiec wiem, bo doświadczyłem).

    Ćwiczenie rachunkowe, na 3 komórki w OOo Calc: policz sobie procent
    składany od paczki papierosów dziennie przez 40 lat (okres aktywności
    zawodowej). Dlaczego to nie działa? Ano dlatego, że nie było 40 lat bez
    poważnego zawirowania na rynku finansowym.

    > Poza tym zjadasz niechcący swój własny ogon. Jeśli ten kryzys był wg
    > Ciebie do przewidzenia, to dlaczego Ci, którzy posiadają wiedzę
    > ekonomiczną dużo większą z racji wykonywanego zawodu (bankierzy,
    > analitycy, finansiści itp.) niż przeciętny Kowalski czy inny Newman nie
    > zrobili nic, by zapobiec sytuacji, jaka teraz ma miejsce? Od nich nie
    > wymagasz myślenia?

    Ależ zrobili! Oni wymyślili przekręty na opcjach walutowych, oni
    namawiali bezrobotnych, żeby brali kredyty na kupno domu... Spokojna
    czaszka, zrobili swoje, zostali za to sowicie wynagrodzeni.

    Bank pożycza bardzo chętnie pod zastaw nieruchomości, bo ich ceny spadną
    tylko chwilowo. Wtedy bank przejmuje nieruchomość i poczeka, aż cena
    wzrośnie...

    Wake up! Welcome to real world.

    --

    Pzdr.