    From: Schliesky <t...@m...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank mówi doplac
    Date: Wed, 25 Mar 2009 00:32:28 +0100
    <gqaejn$bh9$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gqaen8$iot$1@news3.onet>
    <gqafg8$s1q$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gqagl0$p75$1@news3.onet>
    <gqaie5$h1e$3@nemesis.news.neostrada.pl> <gqalrf$al9$1@news3.onet>
    <gqbncb$d3b$1@inews.gazeta.pl> <gqbops$org$1@news3.onet>

    Baloo wrote:
    > "Schliesky" <t...@m...pl> napisał w wiadomości

    > No dobra, ja nie wierzę, że koszt projektu przyłącza wod-kan wraz z
    > odbiorami to 5000 zł. Nie wierzę i już. Ale mówi mi to jeden projektant,
    > drugi, trzeci ... piętnasty ... czterdziesty. I co teraz? Mam se zrobić
    > sam ten projekt (nie mam uprawnień), mam czekać do święty Nigdy, mam żyć
    > bez wody w domu czy może jednak mam zapłacić, bo bez tego nikt mi wody
    > do domu nie dostarczy?

    Jakby mój szef podniósł cenę oprogramowania sprzedawanego przez naszą
    firmę powiedzmy o 100%, to na pewno część z tej podwyżki chciałbym
    widzieć u siebie w kieszeni :-) Jak developerzy sprzedawali mieszkania
    po horrendalnych cenach, to nic dziwnego, że inni też chcieli coś z tego
    uszczknąć dla siebie.

    Myślę, że teraz takie negocjacje będą łatwiejsze.

    > Nie zapominaj, że one same to szaleństwo rozkręciły. To nie klient był
    > wariatem w tej całej farsie.
    > On był jedynie ofiarą.

    Ja nie obwiniam za wszystko biednego klienta jak Jan W. uważam po
    prostu, że wiele z tych kredytów nie powinno być po prostu udzielone. I
    to niewątpliwie jest wina banków. Nie uznaję jednak prawa do *własnego*
    mieszkania, nawet jeżeli człowieka zwyczajnie nie stać na taki luksus.
    Są inne sposoby i pod mostem mieszkać nie trzeba, jak tu usiłują wmówić
    niektórzy, że to "konieczność życiowa" zmuszała ludzi do brania kredytów
    na 30 lat, na które było ich ledwo stać w bardzo korzystnej sytuacji
    rynkowej. Dlaczego dopiero teraz wchodzi rekomendacja, że odsetki od
    kredytów nie mogą przekraczać 50% pensji?

    A akcje z podwyższaniem marży konkretnie mnie wkurwiają, mimo, że mnie
    nie dotyczą. Banki stanowczo są zbyt uprzywilejowane u nas, a jakie to
    są "instytucje zaufania publicznego" to każdego dnia mamy się okazję na
    nowo przekonywać. Dlatego ostrożnie wchodzę z nimi we wszelkie umowy,
    zawsze staram się utrzymać kontrolę. Dzięki temu mam spokój, bank mnie
    nie zastraszy, w pracy mogę trzasnąć drzwiami i przeżyję przez długi czas.

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail