eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właścicielaRe: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela
  • Data: 2008-12-20 11:21:03
    Temat: Re: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela
    Od: Dannyboy <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pafcik pisze:
    > http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29508,608621
    3,Bank_musi_sprawdzic_dane_w_przelewie.html
    >
    > To bank ponosi finansową odpowiedzialność, jeśli realizując zlecenie
    > przelewu, prześle pieniędzy na błędny rachunek, niezgodny z nazwiskiem
    > podanym na zleceniu. Tak orzekł w grudniu Sąd Najwyższy. Oznacza to, że w
    > sytuacji gdy zlecając przelew, pomylimy się przy wpisywaniu numeru konta
    > odbiorcy, bank nie powinien tego przelewu wykonać. Jeśli jednak to zrobi i
    > wyśle pieniądze, nie sprawdzając zgodności danych osobowych z numerem konta,
    > klient może żądać zwrotu pieniędzy.

    Jakas dziennikarska fikcja.
    Chyba Bank odbierający ponosi odpowiedzialność za zaksięgowanie
    pieniędzy na właściwym rachunku.

    Przeciez Bank wysylajacy przelew nie ma dostępu do danych osobowych w
    banku odbierającym przelew.
    Po drugie co z kontami powiazanymi z kartami instrumentem
    elektronicznego pieniadza (np karty przedplacone).

    Ma ktoś link do tego orzeczenia ? Jak narazie to sie kupy nie kleji.


    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

    CET|GMT+1

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1