eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela › Re: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela
  • Data: 2008-12-20 22:32:46
    Temat: Re: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Gru, 23:02, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    > On Sat, 20 Dec 2008 11:32:20 -0800 (PST), BK <b...@g...com>
    > wrote:
    >
    > >To moze wypunktujemy wazne rzeczy:
    > >- nadawca nie popelnil zadnego bledu
    >
    > Popełnił.

    Mozesz mi wyjasnic jaki? Nadawca dostal od odbiorcy polecenie
    wyplacenia srodkow na konto nr XXX. I to zrobil. To, ze polecenie bylo
    efektem falszerstwa - to juz inna dzialka. To czy nadawca popelnil
    blad akceptujac sfalszowany dokument jest dla nas w tej chwili nie do
    ustalenia, ale analizujac sprawe sadowa mozna zalozyc, iz odkrycie
    falszerstwa bylo trudne, nawet bardzo trudne bo bylo to profesjonalne
    oszustwo.

    > I nie sprawdził.

    A co mial sprawdzic? Nadawca nie ma mozliwosci weryfikacji czy
    rachunek XXX nalezy do osoby A czy B. Jest to mozliwe dopiero po
    wykonaniu przelewu.

    > Zapomniałeś o jeszcze jednym - bank otrzymał polecenie przelania
    > pieniędzy na konkretne konto o konkretnym numerze i to polecenie
    > wykonał.

    Z prawnego punktu widzenia bank od posiadacza rachunku otrzymuje
    polecenie zaplaty konkretnej osobie na konkretny rachunek bankowy. Z
    tego wynika cale zamieszanie. Ale tak jak juz pisalem - tak to
    wszystko wygladalo w Polsce od dawna i to orzeczenie nie jest zadna
    nowoscia ani zadnym przelomem.

    Banki zapewne dalej nie beda prowadzic weryfikacji, a kazdy przypadek
    podobny do tego bedzie mial swoj final w sadzie.

    BK