eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[pr] Bank zawyżył kurs, klienci stracili pieniądze (Citi)Re: Bank zawyżył kurs, klienci stracili pieniądze (Citi)
  • Data: 2008-11-19 22:39:04
    Temat: Re: Bank zawyżył kurs, klienci stracili pieniądze (Citi)
    Od: szczurwa <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 19 Lis, 14:10, Grzexs <g...@g...pl.pl> wrote:
    > Dziennik donosihttp://www.dziennik.pl/gospodarka/article26778
    2/Bank_zawyzyl_kurs_kli...
    >
    > </cite>
    > Klienci Citibanku, którzy ostatnio korzystali z kart płatniczych za
    > granicą, odkrywają na swoich kontach zadziwiająco wysokie wydatki.
    > Okazuje się, że bank zarabiał na nich licząc za dolara 3,25 zł. To około
    > 10 procent wyżej niż wynosił średni kurs - dowiedział się DZIENNIK.
    >
    >   Niektórzy tracili na procederze po kilkaset złotych. Sprawą zajmuje
    > się Urząd Ochrony Konkurentów i Konkurencji.
    >
    > 50-letni Ryszard Hyz z Rakówki w Lubelskiem wrócił ze Stanów dwa
    > tygodnie temu. Za zakupy płacił kartą kredytową. Pracownicy infolinii
    > Citibanku Handlowego zapewnili go przed wyjazdem, że transakcje będą
    > nieoprocentowane, bez prowizji, i rozliczane po kursie takim, jak w NBP.
    >
    > Rzeczywistość okazała się inna. "Gdy po powrocie do Polski zobaczyłem
    > wyciąg z konta, zdębiałem. Moje zakupy zostały przeliczone po kursie
    > wziętym z sufitu. Za jednego dolara płaciłem średnio aż 3,25 zł, podczas
    > gdy średni kurs NBP wynosił wówczas 2,97 zł, a kurs sprzedaży w
    > Citibanku 3,03 zł. W ten sposób straciłem ponad 700 zł." - opowiada.
    >
    > Klienci Citibanku zawiadomili już Urząd Ochrony Konkurencji i
    > Konsumenta, który wszczął postępowanie wyjaśniające. Eksperci są zgodni:
    > to mocne naginanie prawa i przejaw wyjątkowo nieuczciwej konkurencji.
    >
    > "Banki mogą sobie wyznaczać opłaty jakie chcą, ale nieinformowanie o ich
    > wysokości w sposób przejrzysty, a tym bardziej ukrywanie opłat jest po
    > prostu nieuczciwe" - mówi ekspert Centrum im. Adama Smitha Robert
    > Gwiazdowski.
    >
    > Zdaniem niektórych analityków, banki ryzykują utratę zaufania klientów,
    > by poprawić swoje wyniki w czasie kryzysu finansowego. "Szukają
    > dodatkowych dochodów, a najlepszą okazją do tego jest podwyższanie
    > prowizji i manipulowanie kursami, najlepiej bez wiedzy klienta" - mówi
    > analityk walutowy X-Trade Brokers Marcin Kiepas.
    >
    > Więcej w jutrzejszym DZIENNIKU
    > </cite>

    Boże mój, co za gnój....Miałem karty w Citi w latach 1998-2004,
    kopnąłem ich w tyłek, ponieważ czymś mnie wkurzyli, od miesiąca mam
    Citibank Lot Gold ze śmiesznie niskim limitem, którą wziąłem wyłącznie
    z uwagi na mile, a nie wystawcę, i wygląda na to, że nic się w Citku
    nie zmieniło. Z utęsknieniem czekam na kartę lotniczą Aliora, mam
    nadzieję, że produkt będzie zblizony jakością do kart lotniczych w US,
    a nie Zulu-standardów, jakie w Bulandii stosuje Citi...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1