  • Data: 2006-01-13 17:38:15
    Temat: Re: Banki podatne na szantaż
    Od: SebCz <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiesz, targować to ja się mogę z przekupką o jajka.
    > Tutaj widzę, że 1. bankowi nie zależy na swoich (=moich) pieniądzach,
    > skoro jest skłonny spuścić cenę o ponad 1/3; 2. skąd mam wiedzieć, że to
    > 20 zł też jest uczciwe, skoro pani z banku się zgodziła od razu na taką
    > kwotę? A może chcieli mnie naciąć na 70 zł, potem na 20 zł, potem może
    > byłoby na 5zł? A w sumie i tak może być za darmo, bo sobie to już
    > wliczyli?

    Jakby sobie wliczyli, i mieli by z tego zysko, to każdy klient by miał,
    aktywny i nieaktywny.

    > Targowałeś się kiedyś z Arabem? oni też mają na coś cenę 7$, wszyscy
    > wiedzą, że się trzeba targować, więc się targujesz, zejdziesz do 2$,
    > cieszysz się, że spuścił tak dużo, a potem po powrocie znajdujesz ten
    > sam szmelc w Polsce za 50 centów. Tu jest trochę inna kultura jednak i
    > bank powinien być pewną ostoją, symbolem stabilizacji.

    Analogia arabska mi się podobała. Ale mam też inną. Jeden klient telefonii
    komórkowej może sobie aparat wymienić na inny (nowszy) za kwotę X, a drugi
    klient za kwotę 1.5X. Bo telefonia postępuje po arabsku? A może dlatego,
    że niejako oceniają cię jako klienta i na tej podstawie podają nową cenę.
    Patrzą, ile na tobie zarabiają czy cuś, nie znam się dokładnie, jakiś
    scoring może. Zwróć uwagę, że gdy starasz się o NOWĄ kartę, nie
    negocjujesz 0zł (jak to w tej arabskiej analogii), dopiero po pewnym
    czasie. No chyba, że 0zł było w promocji, ale Arab w promocji za 0zł
    raczej ci nie sprzeda ;)

    > Jak mam ochotę być orzynany, to wolę iść na bazar pograć w trzy karty.
    > Taka gra jest uczciwsza, bo przynajmniej wiem, co mnie czeka.

    Ależ wiesz co cię czeka podpisując umowę! Przecież nie robią gorzej, tylko
    lepiej, to o co chodzi?
    SebCz