    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Będzie dobrze
    Date: Sun, 12 Aug 2012 21:42:31 +0200

    x wrote:

    > Nieprzytomny chłop jesteś.

    Jakbyś rozwinął trochę. Żyłeś w PRLu czy wiesz to z drugiej ręki?

    Ja Tam byłem. Prawo wyborcze nabyłem w 1972. Dobrze pamiętam tamtą
    demokrację. Do wyborów stratowały zawsze te same trzy partie i zawsze
    tworzyły tę samą koalicję. PZPR, ZSL i SD. Wszyscy dużo chętniej chodzili na
    wybory bo frekwencja wahała się od 96% do 98%. O frekwencji decydowała
    osobista ambicja I Sekretarza KC PZPR. Był sejm, w którym wszyscy posłowie
    byli członkami rządzącej koalicji. Wolność słowa i prasy przejawiała się
    tym, że we wszystkich gazetach centralnych i regionalnych były te same
    artykuły. Była jeden dziennik centralny "Trybuna Ludu" i wszystkie inne
    dzienniki powtarzały zamieszczone tam teksty. Każdy artykuł przechodził
    przez partyjną cenzurę. W tv były dwa programy. W nich programy informacyjne
    w całości kontrolowane przez cenzurę. W radio było podobnie z jednym
    urozmaiceniem. Aparat partyjno-państwowy zagłuszał radiostacje zagraniczne
    nadające po polsku. Internetu nie było. Paszporty wydawała Służba
    Bezpieczeństwa. Żeby dostać paszport zawsze komuś trzeba było wejść w dupę i
    jeszcze tam się dobrze poruszać by mu dobrze było. O gospodarce nie będę
    pisał bo wszędzie przedsiębiorstwa państwowe działają tak samo. Tyle, że
    wtedy wszystkie były państwowe. Na mieszkanie czekało się od 15 do 20 lat.
    Zapobiegliwi rodzice ustawiały swoje dzieci w kolejce. Spodniami za $$
    handlował bank PKO SA. Klientów indywidualnych obsługiwał PKO. I tyle. Aha.
    Odbiornik telewizyjny kosztował 10 średnich, pensji na dzisiejsze około
    40000,-, Auta były na talony. Tzn też komuś trzeba było wejść w dupę.

    A teraz Ty.

    Proszę znajdź podobieństwa z sytuacją dziś.

    A na końcu napisz coś o swojej przytomności.