  • Data: 2005-05-07 06:36:18
    Temat: Re: Bezpieczenstwo eKarty -- dowolne operacje banku?
    Od: Maciej Pilichowski <b...@S...FM> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 May 2005 23:12:59 +0200, "K.K." <e...@d...wytnij.pl>
    wrote:

    >Nie bankowi, lecz sprzedawcy, choć opóźnienie nie musi wynikać z jego winy
    >lub z winy mBanku.

    Ok, ale rownie dobrze, sklep mogl wykorzystac te luke do sciagniecia
    mi kasy nielegalnie.

    >To jest karta debetowa podpięta do rachunku bankowego. Nie inaczej.

    Rozumiem, ze w reklamie regulamin niekoniecznie musi sie miescic, ale
    jesli sie reklamuje karte jako bezpieczna, bo dopuszczajaca zakupy do
    zaladowanych srodkow, to mbank powinien z tego sie wywiazac!

    Tymczasem reklama dla klientow swoje, a regulamin -- swoje.

    >Użyłeś ich nieświadomy skutków. Zauważ jednak, że możliwe są takie sytuacje,
    >kiedy to tylko ty wiesz, że ta transakcja nigdy nie zostanie rozliczona. W
    >jakiś sposób odwołałeś zamówienie, więc świadom funkcjonowania eKarty możesz
    >spokojnie zadysponować tą kwotą. Czy chciałbyś się jej na wieki pozbyć? ;-)

    Dlaczego na wieki? Srodki sa zablokowane w takiej sytuacji, ale sa
    _bezpieczne_.

    Odblokowanie stwarza niebezpieczna sytuacje + zmusza klienta do
    pamietania historii zakupow. Dla mnie to jakis nonsens.

    >Nie tyle powinno, co mogłoby być. Musu brak.

    Oczywiscie. Musu tez brak, zeby np. mLinia mowila mi "siema" zamiast
    "dzien dobry" -- bez przesady, banki nie wyswiadczaja klientom jakiejs
    wielkiej laski.

    >Nic innego raczej nie stworzy, bo zewnętrzne ograniczenia systemowe na to
    >teraz nie pozwalają, ale jego opis mógłby być przystępniejszy.

    Pozwalaja, pozwalaja. Blokuje sie srodki i tyle. Jakos wczesniej kiedy
    placilem eKarta bank mogl mi zablokowac te srodki np. na miesiac i ja
    spalem spokojnie. Teraz srodki wrocily po 10 dniach i sa widoczne tak
    naprawde na zewnatrz.
    A nie tak to mBank przedstawial.

    >Chowanie po regulaminach w obecnej formie raczej nie służy tak mBankowi, jak
    >i jego klientom, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę ich przekrój, ale bez
    >obrazy :)

    ;-) Dzieki. Przede wszystkim nalezalo uczciwie informowac w reklamie o
    eKarcie. A wyreklamowano produkt, ktory tak naprawde nie istnieje.

    >Po prostu dla wielu jest to pierwszy kontakt z bankiem o tak rozbudowanej
    >funkcjonalności.

    O ja glupi pastuszek, faktycznie ten internet caly juz mnie przerasta
    ;-(

    >Wszędzie to samo. Różnica może być w tym, że mBank zadbał o bezpieczeństwo,
    >tam gdzie jest to możliwe. W Inteligo sam musiałbyś o nie zadbać, co mało
    >kto czyni.

    Dobra, a ja jestem w mbanku, wiec info "u innych jest gorzej" mnie nie
    interesuje. mBank mial niby zagwarantowac, ze nikt nie sciagnie ze
    mnie kasy "tylnymi drzwiami".

    A tymczasem jest to mozliwe -- po odblokowaniu srodkow sa one dostepne
    dla kazdego, z kim rozliczalem sie eKarta. Musze wiec non-stop sledzic
    swoje konto, bo bank tez nie raczy mnie informowac o odblokowaniu.
    W ramach bezpieczenstwa, nie moglbym np. nigdzie wyjechac po kupnie
    czegos eKarta!
    Jezeli juz srodki beda odblokowane musze je od razu przeniesc na
    eKonto i pamietac historie zakupow.

    No, to rzeczywiscie system XXI wieku -- przystepny, bezpieczny...

    milego dnia zycze
    hej
    --
    Maciej "MACiAS" Pilichowski http://bantu.fm.interia.pl/

    M A R G O T --> http://www.margot.cad.pl/
    automatyczny tłumacz (wczesna wersja rozwojowa) angielsko-polski