    From: "Adam S." <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezpieczenstwo eKarty -- dowolne operacje banku?
    Date: Sat, 7 May 2005 12:28:09 +0200

    > KIEDYS! W ten sposob latwo o kradziez, bo jesli bank dopuszcza
    > mozliwosc, ze jakas historyczna autoryzacja daje podstawy do
    > nieograniczonego w czasie egzekwowania srodkow, no to...

    Wow jestem pod wrazeniem Maćku, naprawdę nie chcesz przyjąc do wiadomości
    rzeczy oczywistych. Zamiast się cieszyć ze dostałeś kredyt na ileś dni masz
    pretensje ze sklep Cie nie skasował od razu.

    > To bank powinien odmowic takiej transakcji. Tak samo kiedy podaje
    > nieprawidlowe dane.

    Przecież ją już zautoryzował nie widzisz żadnego powiązania? To jest ta sama
    transakcja tylko rozwleczona w czasie .

    > Kurcze, nie rozumiem Waszego /osob broniacych mBanku/ toku rozumowania
    > -- to banki, samochody, komputery, sa dla ludzi, a nie odwrotnie.
    > Jezeli projektanci systemu nie chcieli stworzyc lepszego systemu, to
    > nie oznacza, ze ja jestem winny. Kurcze...

    Praktyczynie jest tak w każdym banku .

    > Zaraz, przeciez ja rezygnuje z zakupu (*), a bank sie jednak rozmysla
    > i decyzuje sie na wykonanie operacji!

    Jeżeli rezygnujesz z transakcji po zautoryzowaniu jej to masz blokadę która
    po jakimś czasie schodzi bo sklep nie wysyła obciązenia. Jeżeli jednak
    sklep wysyła komunikat a bank obciąza Ci rachunek to składasz reklamację .

    > (*) W tym akurat przypadku nie, ale chodzi mi o zasade. To co kupuje,
    > jak kupuje, czy rezygnuje z zakupu to sprawa miedzy mna a sklepem. To
    > co sie zdarzylo pokazuje jak latwo sklep moze wyciagnac mi pieniadze z
    > konta na podstawie _historycznej_ autoryzacji!

    Patrz wyżej składasz reklamację. Jezeli to Cię nie przekonuje nie korzystaj
    z kart. Faktem jest ze mbank reklamuje kartę jako bezpieczną ale przecież
    nie wierzysz we wszystko co przeczytasz ?

    Pozd
    Adam