    From: "donald" <d...@k...corporation.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezpieczeństwo kart kredytowych
    Date: Tue, 14 Apr 2009 19:09:17 +0100

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m31vrvwhgu.fsf@intrepid.localdomain...

    > No jaaasne, musi byc nadzwyczajna osoba, zeby "przeciagnac" karta przez
    > lewy czytnik.

    I co z tymi danymi zrobi? Kupi sobie loda? Moze skolonuje karte z chipem i
    wyczysci konto bo od razu pozna przecie pin. A za obiad w knajpie kto
    zaplaci? Kelner z lewym czytnikiem? Paragonu nie dostajesz? Aha ty masz gest
    i mowisz dpisz sobie pare zeta i rachunku nie trzeba...:)

    > Nie wiem jakim sposobem, chociaz moze jakby ich postawic pod sciana...

    Jesli byl lepwy czytnik a ty masz paragon, to co na paragonie bedzie? Hotel
    broistol na hawajach czy knajpa w ktorej jadles obiad?
    Sadzisz, ze wysledzic operacjie dokonane karta jest trudno? Bank ma dostep
    do tych operacji online, pomijam zelazka. Jesli operacja bedzie dokonana w
    warszawie o godzinie 17:00 i w madrycie o 18:00 to co bank ma tu do
    stwierdzenia?

    > I co zrobi? Skad w ogole bedzie wiedzial o restauracji, jesli nie bedzie
    > widzial zadnych operacji z nia zwiazanych? Klienci powiedza ze byli
    > w knajpie? :-)

    A ktop zaplaci za obiad? Szef knajpy?

    > No i co, miales 60 ksterlingow dostepnego limitu na ten samochod?

    moja prywatna sprawa.

    > Autoryzacja karty (lub odmowa) musi byc natychmiastowa, nie mozna dac
    > klientowi 14 dni ani nawet 14 minut na zastanowienie sie. W ciagu 14 dni
    > to Ci moga karte odblokowac, jesli nie zdazyli jej wczesniej zastrzec
    > (bo np. byla tylko-online).

    Pierdolisz jak portluczony, moze w bidopolandzie gdzie banki obrabiaja swoje
    baranki hurtowo:)
    W UK, dostalem pismo o kupnie biletu za 4.20 funta - z porsba o
    potwierdzenie tego faktu bo jest podejrzenie o oszustwo. Da sie? Da! tylko
    trzeba troche cywilizacji nie jak w bidopolandzie gdzie bank mowi ci, ze
    masz piec sekund inaczej spierdlaaj.
    I pamietaj! Natychmiast to trzeba sie czasem wysrac. No i w polsce dzialac z
    bankiem, bo inaczej bank okradnie.

    > No jaaasne - w ktorym miejscu wyplynely Twoje dane, ktore nastepnie
    > mialy byc uzyte w tym Damaszku czy gdzie tam jeszcze?

    A skad mam wiedziec? Moze pracownik banku (ciapul) spisywal konta jak leci?
    Zwlaszcza, ze nigdy karty nikomku nie dawalem (mialem ja 20 dni wiec
    dokladnie pamietam wszelkie nia operacjie) glwonie bankomat i sklepy.
    Inaczej jak bank to nie widze przecieku.

    > Ciekawe jaki pracownik banku i jakiej karty uzyje.

    Mojemu kumplowi pracownik banku wyczyuscil konto na 16 000 funtow - wplacil
    w 4 bankomatach w jednym dniu:))) Oczywiscie w 7 dni pieniadze bank oddal.

    > Bo ze w ogole moze byc taki pracownik banku to w ogole prawda. Ale to
    > jest raczej malo dowolny pracownik.

    Kazdy, ktory ma dostep do komputera i klienta:)

    > Bardzo naiwne.

    Jasne... a jak sadzisz dla kogo? dla twojej ochrony?:))))
    hehehehe
    Bank boi sie, ze moze dojsc do niekontrolowanego wyplywu gotowki i brakie
    innym, to powoduje problemy o ktorych nie ten watek.
    Limit jest dla bezpieczenstwa banku nie dla ciebie:) Bank moze limity
    znosic, zmieniacm jak mu sie podoba.
    Ty nie! Wiec dla kogo to jest? Jesli jestes dzieckiem i potrzebujesz caly
    czas by ktos nad toba czowal, to limit powinien byc na zadnie a nie
    obowiazkowy. Rozumiesz?