    From: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
    Date: Sat, 02 May 2009 12:48:35 +0200
    Sender: a...@p...xdsl.centertel.pl

    "Anatol" <c...@u...pl> pisze:

    > Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No to podaj jakieś dane na ten temat.
    >
    > Ta czy siak - po wejściu do UE nagle znalała się kasa na budowę
    > obwodnic, autostrad, dróg ekspresowych czy gruntowny remont 800 km
    > dróg krajowych rocznie - i te budowy to namacalny dochód netto z UE.
    >
    > Do korzyści należy też doliczyć transfery z emigracji zarobkowej,
    > przychody ze zwiększonej turystki oraz z eksportu żywności po otwarciu
    > granic i rynków UE (w tym innych nowych państw UE których rynki
    > zamknęlyby się gdybyśmy nie weszli).
    >

    > Anatol

    <kpiny> Ta czy siak - po wprowadzeniu w Polsce realnego socjalizmu
    (komunizmu) nagle znalała się kasa na budowę Nowej Huty, Huty Katowice,
    Zagłębia Miedziowego - i te budowy to namacalny dochód netto z realnego
    socjalizmu! </kpiny>

    Gospodarka wolnorynkowa to *bezustanne* pytanie o stosunek zysków i
    kosztów/strat bo ten stosunek w gospodarce wolnorynkowej nie jest
    ustalony raz na zawsze i zmienia się *bezustannie*.

    Ten kryzys który mamy teraz jest efektem gwałtownego przeszacowania
    wartości księgowych "pewnych inwestycji". Kto "nie sprawdza"
    *pedantycznie* opłacalności członkostwa w UE "co kwartał" może się tak
    samo obudzić z ręką w nocniku. *Wszystko* da się spieprzyć.

    Ile kosztowało dostosowanie się do "burokratycznych eurowymysłów"?
    Podasz wyliczoną kwotę czy tego to wolisz nie wliczać?

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Tak jestem zajęty, że nieraz gdy przejeżdżam obok cmentarza,