  • Data: 2009-11-06 00:33:28
    Temat: Re: Bilonem w opornych
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 05 Nov 2009 00:24:12 +0100,
    T...@s...in.the.world napisał(a):

    > Ale dlaczego mamy sie przejmowac cudzymi fobiami?

    Jeśli chcesz innym cos narzucać, to musisz też wziąć pod uwagę ich
    fobie. Ja np. chociaż ani nie jestem ułomek, ani nie jestem zbyt
    strachliwy, ale gdy mam zamiar podjąć z bankomatu jaka większą kasę, to
    uważnie się rozglądam, czy przypadkiem ktoś obcy nie stoi zbyt blisko
    mnie. Więc tym łatwiej jest mi wyobrazić sobie obawy kogoś starszego,
    mniej sprawnego i nieobytego z urządzeniami typu bankomatu.
    Zresztą najlepiej zaproponuj swojej babci, że jej założysz konto w banku
    internetowym i że emeryturę będzie sobie wybierała z bankomatu, a wtedy
    sam się przekonasz, co twoje pomysły są warte.

    > 1. Bardziej prawdopodobne jest ze obrabuja czlowieka z wyplata - o
    > prosze - http://www.tvn24.pl/12690,1530552,1,1,wiadomosc.html (zreszta
    > wtedy sie jest stratny na wieksza kwote)

    No właśnie! Następny dowód na to, że otrzymując świadczenia na konto, a
    nie do ręki, pracownik/emeryt jest narażony na napad!
    ZUS przelewał staruszkowi emeryturę na konto, a on żeby mieć za co żyć,
    musiał po nie iść do banku!
    W banku bandziory przyobserwowali, że gość wypłaca pieniądze i poszli za
    nim, napadając na niego w dogodnym miejscu.
    Trudno o lepszy dowód na bezsensowność pomysłu, żeby ludziom wbrew ich
    woli przelewać należne im świadczenia na konta bankowe.

    > 2. Ubezpieczenie karty od rabunku (w tym rabunku gotowki po wyplacie z
    > bankomatu jest w cenie karty albo kosztuje max. 1-2zl/miesiac)

    Jeśli jest w cenie karty, to karta już nie jest darmowa.
    A jeśli za ubezpieczenie trzeba zapłacić, to zarówno ten koszt, jak
    wszystkie inne koszty związane z wypłata wynagrodzenia powinien pokryć
    pracodawca, gdyż zapłata pracownikowi za wykonaną pracę to jest jego
    podstawowy obowiązek.

    > Bank chyba nie blokuje srodkow przy polknieciu karty. Nie na miesiac.

    Poczytaj dłużej tę grupę, to zmienisz zdanie.

    > Ale rzeczywiscie warto miec ze dwie karty.

    Tak, warto. A kto za to zapłaci?

    > No to UMCS zachowal sie ok. Przeciez pieniadz papierowy to przeciez
    > jakas bezsensowna nowinka. A moze pownnismy uzywac brylek zlota?
    > Albo przejdzmy na handel wymienny?

    Jak na razie oficjalnym środkiem płatniczym w Polsce są "bilety
    Narodowego Banku Polskiego" i to bez względu na to, co będą tu na ten
    temat pisać pracownicy komercyjnych banków lub finansowi ignoranci.

    Kończę już tę dyskusję z tobą, bo widze że wypowiadasz się na tematy, o
    których nie masz pojęcia, więc po prostu szkoda na to mojego czasu.

    --
    Krzysztof