  • Data: 2009-03-08 19:23:07
    Temat: Re: Blakna mocno "Goldy" Citi
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Mar, 14:55, "kashmiri" <x...@g...com> wrote:

    > Przerabialem to w UK i przyznam, nie bylo latwo. Z pomoca przyszly wlasnie
    > takie karty dla "new to credit" (jest ich w calym UK tylko 5, z tego tylko 3
    > dostaje sie latwo).

    Tez przerabialem w UK, tez mam (w szufladzie, "na kiedys"), ale to
    jest maly pikus w porownaniu z USA.

    > Korci mnie, zeby spróbowac w US albo Kanadzie.

    Jak wiesz :) ja mieszkam o rzut beretem od granicy z Kanada. NIE da
    sie. Jezeli nie masz kanadyjskiego ID i kanadyjskiego adresu, splawia
    Cie od razu.
    Jedyne co mi zasugerowano, to "gdyby pan kupowal nieruchomosc w
    Kanadzie i potrzebowal konta do zaplaty, to moze..."
    Aha, pytalem w Quebec, moze w innch prowincjach sa inne przepisy.

    > To raczej sensownie. Jak sie jednak do tego ma 888-88-8888? Czy mozna go
    > uzyc we wniosku o karte, czy tez raczej odrzuca z automatu? A moze najpierw
    > zalozyc konto na podstawie 888-88-8888, a potem, np. po roku, majac juz
    > historie kredytowa, wnioskowac o karte?

    No nie, oni wyciagaja Twoj credit file z biura, poslugujac sie SSN.
    Wiec jakby wrzucili 888-88-8888 to on nie jest "unique" i albo zwroci
    im zero rezultatow, albo jakas lawine smieci wszystkich poprzednikow,
    ktorzy go uzywali.

    > Ludkowie "new to credit" chyba nie maja tego ostatniego, wiec kart dla
    > takich musza nie uwzgledniac tego.

    Oj nie. Co roku przybywa 50,000 "szczesliwcow" z loterii green card +
    wszyscy przyjezdni krewni i znajomi z wizami rodzinnymi. To dla nich.
    Oni maja SSN, ale nie maja historii kredytowej.

    > Czy zalozenie konta checking albo savings automatycznie pociaga za soba wpis
    > do credit agencies, tak jak w PL?

    Nie. Co wiecej, europejskie normy czesto nie maja zastosowania. Mozesz
    miec konto w banku, pensje tam wplywajaca, karte debetowa, a
    kredytowej - z tego samego banku! - nie dostaniesz. Bo nie masz
    "historii kredytowej" w biurze kredytowym. :(