  • Data: 2019-12-22 12:52:40
    Temat: Re: CA daje 3hpln za smartfonwe zawarcie umowy, ale
    Od: jaNus <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.12.2019 o 09:47, Trybun pisze:
    > Co za bajdurzenie.

    Oho, dyskomfort poznawczy żyłkę pierdzącą rozdyma, ewidentnie! Bo piszę
    pod włos temu, co uczyli na
    /przyspieszonych kursach ekonomii soc-realistycznej/, hę?

    > Musisz sobie zdawać sprawę

    ja "sprawy" zdaję sobie odtąd, gdy zacząłem czytać coś-troszkę więcej,
    niż Langego, i klasyków socjalizmu, że o GóWnie Michnikowym nie wspomnę.
    Zerknij do prac austriackiej szkoły ekonomii, lub "Chicago boys"! Albo
    licznych filozofów społecznych, którzy myśli post-marksowe roznieśli w
    pył i proch.

    > z tego że kapitalista, nawet ten rasowy nie czyni cudów, czyli
    > materializuje dóbr z niczego.

    A co ten komunał miałby wnieść istotnego do kwestii działania gospodarki
    wolnorynkowej, mógłbyś przybliżyć?

    /Żeby to można samej myśli tchnieniem/
    /wykrzesać posąg z nieforemnych brył/
    /by dłuto walczyć nie miało z kamieniem/
    /i młot by go okrutnie nie-bił/!
    > Co za bzdurne myślenie

    Oh, oh, takie nie-sprawiedliwo-społecznie!

    > - "wygrywaj albo giń", tak Ci się podoba ten wyścig szczurów

    No co ty, kapitalistów ci się nagle zrobiło żal wielce-wielce? Wszak w
    warunkach wolnej konkurencji to oni są *najbardziej* za-ganiani do
    takiego wyścigu. Zaganiani, przez *obiektywne* (jak powszechne prawo
    ciążenia) prawa rynkowe. W socjalizmie nie wysila się *nikt*: robotnicy,
    bo mają ochronę ze strony mafij, zwanych dla niepoznaki z. zawodowymi,
    zaś producenci też się nie muszą wysilać, bo wtykają ministrowi kopertę,
    a ten im umrzeć z głodu nie da, to chyba jasne?

    > i to że silniejszy górą?

    Oh, oh, jakie niedopatrzenie: wygrywać powinien... najgorszy! Ależ by
    się ciekawe zrobiły wyścigi sprinterskie "dla najgorszych", co? Setkę by
    "biegano" w tydzień!

    > Państwowa fabryka albo nie państwowa - ważne żeby jeden lub kilku
    > spasionych wieprzów nie decydowało o być albo nie być ludzi którzy w
    > mniej pracują.

    Mózg masz przeżarty przez "wychowanie w /dziedzinie/ socjalistycznej/!
    Fabryka nie jest dla /ludzi którzy w niej pracują/, lecz po to, by
    generowała *zysk*. A że inne fabryki też chcą "zyskiwać" to efekt jest
    taki, że *muszą* dostarczać coraz to lepszych, i *nie-naj-droż-szych*
    towarów na rynek, a tym samym w najlepszy możliwy pod słońcem sposób
    /zaspokajać potrzeby społeczne/. Najszybciej, najprecyzyjniej, i
    najtaniej! Że o stałej i permanetnej innowacyjności wspominać nie
    powinienem nawet.

    PS.: pozdrów swych nauczycieli, dooobrze Cię wy-mózgo-prali, cienia
    oryginalnej myśli!

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!