    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <55e03539$0$27523$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <4z6r2v7f1rxi$.tdzkhopapgu7$.dlg@40tude.net> <msfcc8$tjt$8@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <msffsb$tjt$10@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <mtcrm6$upr$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <55fa7675$0$27516$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <55fa98f7$0$619$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <55fab01b$0$597$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <55fabfb0$0$27510$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: CHF cd
    Date: Tue, 22 Sep 2015 12:12:53 +0200

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Wszystko zalezy jak rozumiemy słowo: racja :)
    >Uwierze w te rację, jak 5% od kruka idzie pod stołem do jakiegos
    >posrednika
    >lub decydenta po stronie banku.

    Kto wie, kto wie. Ale:
    a) sprzedaje hurtem, sa w nich lepsze i gorsze - zaoszczedza na
    szczegolowej analizie,
    b) zakladam, ze sprzedaje te, ktorych klient od dawna nie splaca, wiec
    glownie gorsze.
    c) nieruchomosci potanialy, frank podrozal, i w trybie licytacji
    prawdopodobnie nie odzyska wiecej niz polowy,
    d) sprzedal jak sie okazalo za 30%
    e) ja sie w tych obecnych przepisach pogubilem - mozna dluznika
    eksmitowac na bruk, czy trzeba mu lokal zastepczy, albo sprzedac
    mieszkanie z lokatorem, a wtedy moze nawet 30% nie uzyska
    f) strata na PR bedzie, jak sie sie zaczna pojawiac artykuly "Bank XXX
    wyrzucil mnie z domu z malymi dziecmi". A tak to Kruk wyrzucil,
    g) zyskaja argument w rozmowie z klientem "bo sprzedamy pana do Kruka"
    :-)
    h) sprzedany dlug natychmiast wchodzi mu w straty, i zmniejsza podatek
    do zaplacenia,
    i) dzieki mniejszemu zyskowi mniej bedzie glosow "banki i tak maja
    ogromne, to niech zaplaca za frankowiczow"
    j) no wlasnie - jak kiedys dojdzie do uniewaznienia tych kredytow, to
    bank juz je sprzedal i strata zamieni sie w zysk (tzn w mniejsza
    strate),
    k) polepszy mu sie wskaznik splacanych kredytow, akcje skocza, opinia
    w KNF wzrosnie.

    >Ale nadal spłacają bardzo dobrze.

    Tak nawiasem mowiac - Getin sprzedal tych dlugow 710mln
    http://natemat.pl/97419,getin-noble-bank-sprzedal-71
    0-mln-dlugow-hipotecznych-bankrutow-to-jak-handel-zy
    wym-towarem

    A przy tym chwali sie ~30mld kredytow hipotecznych (na koniec 2014
    roku).
    To jest jednak ponad 2%.
    Z jednej strony - widac 98% splaca sie dobrze, z drugiej - trzeba
    skubac klientow, zeby zarobic na nich przynajmniej z 5%, bo inaczej to
    sie nie zarobi na straty.
    Getinowi juz przeszly te rekordowe spready, czy ta tabelka to dla
    naiwnych ?:
    https://www.getinbank.pl/kursy-walut

    >Ale tak nie naciskali na branie.

    Reklam w TV nie bylo ?

    Obecnie w getinie jest tak:
    64% - kredyty hipoteczne
    24% - dla firm
    9% - pozostale
    2% - samochodowe

    te "pozostale" to pewnie na te 20-30% RRSO.

    J.