  • Data: 2015-01-27 12:30:54
    Temat: Re: Co pożyczali frankowcy
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 27 stycznia 2015 11:39:54 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > "Od czterech do siedmiu procent wynosi przeciętna stopa zwrotu z wynajmu
    > średniej wielkości mieszkania,
    A facet z krowa przekraczający rów maja przeciętnie po 3 nogi.

    > kupionego w celach inwestycyjnych w cenie
    > 250.000 zł."
    Gdybym miał kupić "średniej wielkości" mieszkanie za 250tys a by je wynajmować to
    pewnie bym nie kupił. Za te pieniądze wolałem wybudować dom.
    > Wyższe stopy zwrotu to można uzyskać inwestując w najem krótkoterminowy
    > i posiadając nieruchomość w bardzo atrakcyjnej lokalizacji, ale to wymaga
    > dużo większych nakładów finansowych (rzędu 0.7-1 mln zł, na 1 mieszkanie).
    Nie wiem jak to jest z najmem krótkoterminowym bo nie praktykowałem. Na pewno więcej
    zachodu(przekazanie, odbiór)
    Ja preferuję wynajem na kilka lat dla rodzin. Uciążliwość bliska zeru póki co. W
    mieszkaniu które wynajmuje od 2008 roku bywam pewnie raz na pół roku. Co miesiąc
    tylko interesuję się czy jest kasa za wynajem i raz na kilka miesięcy grzecznościowa
    wizyta z pytaniem "jak się mieszka".
    Ze dwa lata temu zmieniali się lokatorzy to przez dwa tygodnie mieszkanie stało puste
    bo remont robiłem to i tam na miejscu kilka dni byłem.
    Z drugim lokalem podobnie. Ale nie mówię ze tak jest najlepiej wszędzie i dla
    wszystkich. Bo piszesz o mieszkaniu za 250tys zł a ja pisze o 2 mieszkaniach za te
    pieniądze. W dzisiejszych cenach. bo moje mieszkanie w 2001 kupiłem za 22tys+8tys
    włożone w remont czyli 30tys. Do 2008 sam w nim mieszkałem od 2008 do dzisiaj z jego
    wynajmu mam co miesiąc konkretna kasę przy minimalnym nakładzie finansowym.