  • Data: 2011-05-08 16:33:15
    Temat: Re: Cormay wyjal asa, ale...
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    root wrote:

    > Nie napisałełm ze lepsza. Napisałem, że to dług rzeczywisty.

    Co to znaczy rzeczywisty? To zanczy, ze dług z obligacji trzeba spłacić, a
    zapis z ZUS nie trzeba? Tak myślisz?

    > Oczywiscie ze coś innego. Zapis w ZUS można za jednym pociągnięciem pióra
    > anulować za 10 albo 5 lat. Z obligacją (póki co) nie jest tak łatwo.

    Tak myslisz. Dług z obligacji trzeba spłacić, a dług z ZUS mozna anulować.
    Na jakiej podstawie tak myslisz? To ciekawe? Z obowiązującego praw to nie
    wynika. No ale prawo mozna zmienić. Zapewne. Powiedzmy, ze jesteśmy posłami.
    Ty i ja. Przyszedł ten dzień, że nie ma pieniędzy na to by płacić obligacje
    i jednoczesnie płacić zapisy z ZUS. Mamy zmienic prawo i zdecydować czy
    płacić obligacje i zatrzymac wypąlty z ZUS czy odwrotnie. Jak głosujesz? Ja
    głosuję by wstrzymac obsługe obligacji bo wiem, ze moi rodzice i dziadowie
    mają 100% ZUS. Masja też obligacje, ale nikła część. Ciekawe jak Ty
    głosujesz, no a najciekawsze jak głosuje wtedy większość. czy wiekszości
    zależy na emeryturach rodziców i dziadków czy na włascicielach obligacji.
    Stawiam na ZUS.

> [...]
    > obetnie emeryturę do granic nędzy, Jeśli jego pokusa będzie na przyzwoitym
    > poziomie, to da mi jeszcze na zaspokojenie moich fanaberi np.. wyjazd na
    > Jasną Górę albo darmowe uczestnictwo w pogrzebie jakiegoś wybitnego
    > polityka lub zasłużonego artysty.
    > Powtarzam: Prawo emerytalne, wysokość emerytury można zmienić w każdym
    > momencie zwykłą większością. Nie można zmienić takich dupereli jak sposób
    > ordynacji wyborczej, finansowania partii politycznych, ale wysokość
    > emerytury - zawsze i bez zbędnych ceregieli. Pokazał to właśnie Rostowski

    Co pokazał Rostowski i Tusk? Zmienili wysokość emerytur? Kiedy? Przepisy o
    waloryzacjach obowiązują jak obowiązywały. O czym mówisz? Aha, nie teraz.
    Jasne. To co zrobił Rostowski to obniża przyszłe emerytuty. Tak myslisz?
    Wytłumacz jak? Zrób założenie, że średnioroczna waloryzacja emerytury z ZUS
    jest o 50% wyższa niż oprocentowanie obligacji. A dlaczego nie? Dlaczego
    Twoje założenia co bedzie za 40 lat są lepsze od moich? A jak było od 1989?
    Kto lepiej wyszedł? Ten co byłby w ZUS czy ten co siedziałby na obligacjach?
    Jasne teraz będzie inaczej.

    > Nie pitol mi zatem, że powinienem ufac że kiedy będę przechodził na
    > emeryturę, kacyk nie będzie miał akurat sraczki albo innej niemiłej
    > dolegliwości i w przypływie złego humoru nie obetnie mi emeryturki o
    > połowę. Przypominam Ci że ZUS wyliczył moją przewidywaną emeryturę na
    > 760zł brutto. Czyli mniej niż moja miesięczna składka płacona gdy
    > prowadziłem DG.

    Podaj przykłąd z przesłosci kiedy państwo płaciło obligacje lub inne kredyty
    państwowe kosztem wypłat z ZUS. Odwrotne przykłady znam. Były przypadki gdy
    państwo przestało obsługiwać swoje długi, a zobowiązania ZUS były wypłacane.
    Juz o tym mówilismy tutaj. Cała ta rozmowa sie powtarza. Teraz znów
    prowadzisz rozmowę jakbys nie zauważał, że za ZUS i obligacje płaci ta sama
    osoba. Stawiasz na to, że jak temu co ma płacic ZUS i obligacje zabraknie
    pieniędzy to zapłaci obligacje, a nie ZUS. Ty zapewne byś tak nie zrobił.
    Tak przypuszczam. Ja na pewno bym tak nie zrobił. Gdybym miał takie kłopoty
    finansowe, że bym musiał wybierać to najpierw zaspokoł bym swoich obywateli,
    a potem całą resztę. Oczywiście możesz wierzyc w co chcesz.