eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny? › Re: Czy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny?
  • Data: 2005-02-11 20:23:37
    Temat: Re: Czy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz <t...@p...fm> writes:

    > Chip nie jest ideą samą w sobie... Jego wykorzystywanie na rynku
    > KK wymuszają właśnie względy bezpieczeństwa, a m.in. możliwość
    > kopiowania paska.

    Nie, chip nie ma zadnego zwiazku z paskiem. Chip, tak jak napisalem,
    sluzy do czegos dodatkowego wzgledem paska. Ale bez mozliwosci
    oddzielnego uzywania.

    Dwie karty roznia sie tylko tym, ze mozna je rozdzielic.

    > Problem złodzieja będzie zawsze, ale dla osób mających ubezpieczenie, to
    > żadna trudność (zazwyczaj), a dla wszystkich innych to strata co
    > najwyżej 150EUR...

    Nie, karta hybrydowa praktycznie problem zlodzieja likwiduje,
    a przynajmniej mozna to tak zorganizowac by likwidowala.
    Natomiast posiadanie karty chipowej + tylko magnetycznej takiego
    problemu nie likwiduje.
    150 euro to duzo pieniedzy, nie widze tez powodu by placic
    za ubezpieczenie gdy wystarczy nie miec karty tylko magnetycznej.

    > Gorzej jeśli pasek ulegnie skopiowaniu z takich transakcji trudno będzie
    > nam wyjść obronną ręką - patrz zapisy o odpowiedzialność klienta i
    > banku. Złodziej nie jest więc taki groźny... ;-)

    Alez nie, jesli pasek zostanie skopiowany z karty hybrydowej - wtedy
    terminal bedzie sie domagal chipa.
    A jesli nawet transakcja przejdzie, to na pewno pozycja klienta bedzie
    silniejsza - niech odpowiada ten, przez kogo nie zostal uzyty chip
    (w tej chwili nie mam na mysli tylko Polski, tylko w ogole systemy
    platnicze VISA i MC na swiecie).

    > Jest to pewne rozwiązanie i zapewne z niego skorzystam o ile banki same
    > nie pójdą po rozum do głowy...

    Dokladnie. Tylko pamietaj by nie nosic zadnej karty tylko z paskiem
    - sa mniej bezpieczne od hybryd.

    > Z takich transakcji łatwo wyjść obronną ręką a z tych z zeskanowanym
    > paskiem i doklejonym do fikcyjnej karty już nie tak łatwo...

    Teoretycznie czy praktycznie?
    --
    Krzysztof Halasa