eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów? › Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
  • Data: 2003-11-22 17:20:44
    Temat: Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:2nbrr493a4.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
> [...]
    FK

    > Pomyliles dwie sprawy:
    >
    > 1) odrebne subkonta dla kazdego mieszkania
    > 2) odrebne konta dla kazdego rodzaju wplaty (nb. w spoldzielni nie
    istnieje

    Na tym polega system kontrahencki subkont w PKO BP
    dla każdego lokatora zakładamy osobne konto i jeśli chcemy by wpłacał na
    różne tytuły (podstawowe to czynsz, garaż, lokal użytkowy,reszta którą
    należałoby
    wprowadzić to woda i fundusz remontowy)
    Tak więc ekstremalny lokator miałby założone w banku następujące konta:
    1. opłaty czynszowe mieszkania
    2. fundusz remontowy mieszkania
    3. woda zużyta w mieszkaniu
    4. opłaty za garaż
    5. fundusz remontowy za garaż
    6. opłaty za lokal
    7. fundusz remontowy lokalu użytkowego
    8. woda zuzyta w lokalu użytkowym
    Czyli 8 subkont, które musi lokator znać i dostać do każdego książeczkę.
    Milusia oferta.
    Jest to prawda uzgodniona z bankiem.
    Nie żaden pic tylko czysta prawda o ofercie systemu kontrahenckiego.

    Na dodatek spółdzielnia za każdą operację płaci prowizję i dodatkową opłatę
    z tytułu systemu kontrahenckiego

    > cos takiego jak "czynsz")

    Jest - dla lokali w najmie

    > Jezeli do tej pory spoldzielnia nie wymaga od czlonkow wplat na trzy
    > konta osobno, to i po wprowadzeniu subkont dla kazdego mieszkania nie
    > musi - kazdy czlonek spoldzielni dostanie JEDNA ksiazeczke tak jak
    > poprzednio.

    Lokator wpłacał na jednej książeczce te trzy tytuły z rozbiciem kwot
    na blankiecie, na podstawie którego było to wszystko rozksięgowywane,
    a jak nie będzie blankietu to jak mam to rozksięgować, jeśli to lokator ma
    decydować za co płaci. Bo na przykład w tym miesiącu nie zapłaci
    (bo nie ma pieniędzy) za lokal użytkowy, a ja nie mam prawa zaksięgować
    inaczej jak on to wpłaca.

    Jestem po rozmowie z bankiem i tak to ma działać.

    PiotrR