eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ? › Re: Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ?
  • Data: 2009-10-02 22:23:11
    Temat: Re: Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ?
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    szczurwa pisze:
    > Postanowiłem zrobic porządek z moimi rachunkami, bo cokolwiek jest ich
    > za dużo.

    Ja mam obecnie poprzez Multi... 9 różnego rodzaju rachunków (aż
    sprawdziłem :) )
    I choć zastanawiałem się nad zmianą banku to zdecydowałem się zostać z BRE.
    Rachunek podstawowy to Multikonto AQ w taryfie Intensive.
    Jestem z niego zadowolony bo:
    - jest de facto bezpłatny
    - jest czynny 24/7 online (bez jakiś przerw na przetwarzanie, jak w
    systemach mainframe'owych z lat siedemdziesiątych)
    - operacje kartowe są płynnie obsługiwane, natychmiast widoczne blokady
    - wypłaty ze wszystkich bankomatów w .pl za darmo. Zagraniczne wypłaty
    bez prowizji, ale dość drogie ze względu na kursy stosowane przez bank i
    organizacje płatnicze
    - rewelacyjny interfejs internetowy
    - bezpłatne przelewy
    - bezpłatne PZ
    - szybkie księgowanie przelewów przychodzących
    - kredyty... oprocentowanie znośne, dobra dostępność, konserwatywny
    scoring (dla mnie to zaleta)
    - bardzo dobra obsługa telefoniczna, prawie nie ma spraw nie do
    załatwienia przez telefon (w czasie pracy doradców AQ)
    - sprawne wpłatomaty (nigdy nie miałem problemu)
    - sprawne rozwiązywanie reklamacji - widzę tu trend ku lepszemu
    - właściwy poziom zabezpieczeń. Cały odgląd możliwy po podaniu jednego
    loginu i statycznego hasła, aktywne korzystanie rachunku możliwe przy
    pomocy kodów SMS-owcych, bądź przy pomocy autoryzacji poprzez
    multilinię. Żadnych haseł jednorazowych do logowania, haseł drugiego i
    trzeciego poziomu do podstawowych operacji.

    Wady tego rachunku:
    - brak własnego doradcy, który znałby moje potrzeby, referowanie za
    każdym razem mojej historii życiowej mnie nie bawi
    - obsługa w oddziałach to porażka. Jedyną funkcją oddziału jakiej używam
    to wpłaty walutowe
    - oddział, z którego korzystam jest za mały(Wiertnicza, Warszawa).
    Kolejki do doradców powodują, że kasjerzy zajmują się obsługą rachunków
    inną niż kasową i nawet przemili ludzie pracujący na stanowisku
    "informacja", których jedynym zadaniem jest zabawianie oczekujących na
    bycie obsłużonym nie poprawiają sytuacji.
    - paranoja polegająca na niepodawaniu numeru telefonu do
    oddziału/doradcy skutecznie zniechęca do kontaktu z doradcą drogą
    telefoniczną (choć to chyba zdaje powoli zmienia)
    - wczesne zamykanie przyjęć zgłoszeń do sesji ELIXIR. Ostatnia sesja 13:25
    - idiotyzm polegający na routowaniu przelewów do/z mBank w godzinach
    sesji ELIXIR, powinno iść tak samo on-line jak w ramach Multi

    Rachunki dodatkowe to głównie walutowe, są okay bo:
    - prowadzenie bezpłatne nawet jak nic się na nich nie dzieje
    - bezpłatne księgowanie przelewów zagranicznych przychodzących
    Ich wady:
    - brak kart wydawanych do rachunków walutowych rozliczanych w walucie
    rachunku
    - mała liczba obsługiwanych walut
    - brak możliwości zakupu waluty po kursach zbliżonych do rynku
    międzybankowego

    Rachunek maklerski
    - bez rewelacji, ale podpięty pod podstawowy, więc łatwa obsługa
    - fundusze na takiej samej zasadzie jak w mbank

    Rachunek firmowy
    Ten rachunek według mnie decyduje o tym, że oferta Multi jest nie do
    przebicia. Kombinacja Multikonta AQ + e-business class jest
    bezkonkurencyjna.
    - rachunek jest bezpłatny
    - bezpłatne są przelewy przychodzące i wychodzące
    - bezpłatne przychodzące walutowe
    - ten sam, bardzo dobry interfejs internetowy, wszystkie rachunki
    widoczne pod jednym loginem
    - klient z DG jest traktowany normalnie. Przy odrobinie wspólnej
    historii nie trzeba donosić żadnych papierów, wszystko jest załatwiane
    "na telefon" podczas jednej rozmowy.

    W tej samej klasie co Multi są dla mnie w tej chwili:
    Nordea Spektrum - rewelacyjna obsługa osobista, ale system przechodzi w
    offline w godzinach nocnych.
    Alior - wszystko pięknie, ale dyskwalifikacja za nieksięgowanie III
    sesji ELIXIR oraz jakieś chore opłaty za rachunek firmowy.