    From: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy to pytanie jest niezrozumiałe?
    Date: Fri, 08 Feb 2013 22:01:27 +0100

    Waldek pisze:

    > W "normalnym" banku to zlecam przelew na dzien X
    > jeśli na dzien (x) i godzine (y) nie ma środków na koncie
    > to próba wykonania tegoż przelewu obejmuje wszystkie kolejne sesje elixiru
    > i jesli przed ostatnia sesją do wyznaczonej godziny (z) pojawią sie środki,
    > to przelew jest realizowany.

    W zasadzie nie widzę powodu, dlaczego taki przelew miałby się nie
    wykonać nawet gdyby środki pojawiły się po ostatniej sesji elixiru.
    Po pierwsze może to być przelew wewnętrzny, więc da się go wykonać nawet
    i o 23:55 (no, gdzie jak gdzie...). Po drugie, wszak jak "ręcznie"
    zlecisz przelew po ostatnim eliksirze, to i tak na ogół system go
    przyjmie i zaksięguje jeszcze tego samego dnia - a jedynie wykona
    eliksirem następnego dnia. Czemu więc miałby odrzucać przelewy zlecone z
    góry? A co to za różnica?
    Po trzecie: w niektórych wypadkach może dla klienta być ważna data
    przyjęcia przelewu do realizacji, a nie data wykonania elixiru (np.
    podatki). Skoro klient zlecił przelew z daną datą i da się go z daną
    datą zaksięgować, to moim zdaniem bank powinien to zrobić. Dopiero po
    północy dyspozycja powinna zostać definitywnie odrzucona jako niemożliwa
    do realizacji.

    To mi też przypomina o usłudze, którą kiedyś sobie wymyśliłem, a której
    chyba nikt oprócz PKO nie ma w ofercie: zlecenie przelewu do wykonania
    "w chwili gdy będą wystarczające środki". Czasem nie zależy mi na
    wykonaniu przelewu konkretnego dnia, a jedynie na wykonaniu go "w
    ogóle". Niestety jeśli nie wiem kiedy konkretnie wpłyną potrzebne
    środki, to nie jestem w stanie z góry prowadzić do systemu dyspozycji
    przelewu wychodzącego. :-(

    --
    MiCHA