    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czym bank możeobciążyć rachunek prócz odsetek karnych
    Date: Thu, 26 Nov 2009 16:11:25 +0100

    Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1sfrtk4jptxuw$....@k...kojer...

    > Pozostaje kwestia czy bank mógł otworzyć klientowi bez jego zgody rachunek
    > bieżący (o ile to to) i pobierać za to opłatę.

    Kiedyś klient miał zapewne Eurokonto (czy co to tam wcześniej było), a one
    chyba wszystkie były płatne (?). Możliwe, że ta taryfa 3 zł była najniższą
    możliwą wówczas taryfą. Nie wiem też jaka jest praktyka w Pekao, tzn. czy
    powstał nowy rachunek czy do istniejącego już rachunku została przypisana
    taryfa rachunku bieżącego. W tym drugim przypadku IMO bank ma duże szanse
    (choć nie pewność), że się wybroni. Na miejscu klienta naturalnie jednak
    próbowałbym podważać zasadność pobierania tych opłat.