eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDebata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20 › Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
    From: root <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
    Date: Tue, 22 Mar 2011 13:02:30 -0700 (PDT)
    <im9i2o$e3p$1@usenet.news.interia.pl> <im9j67$nc6$1@news.onet.pl>
    <k3mzdb97j0rw$.35oo4c454xqb.dlg@40tude.net> <im9m2a$25g$1@news.onet.pl>
    <at6or7ifx4bq$.1ac1m2bdacy9.dlg@40tude.net> <im9ou0$cud$1@news.onet.pl>
    <im9rc3$ooj$1@inews.gazeta.pl>
    <4d88dc2e$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <mkrezxukebhn$.awx7vyb88hhp$.dlg@40tude.net>
    <4d88eddf$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    <g61gd7ext8uh$.1u2n6hm7286w5.dlg@40tude.net>
    <4d88f544$0$2504$65785112@news.neostrada.pl>

    On 22 Mar, 20:15, "george" <g...@v...pl> wrote:
    > "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > przypadek A) zad u enie publiczne 11,955 pln
    > przypadek B) zad u enie publiczne 17,588 pln
    >
    > george- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    To chyba pokazywal Roskowski a nie Ty to policzyłeś leniu ;).
    Ale OK. Ja nie mogę powiedzieć, ze mnie Rostkowski trochę nie
    przekonał. Gdytby przyjac ze faktycznie w roku 2015 3,5% bedzie
    inwestowane w AKCJE, moznaby sie zgodzic.
    Niestety ja mu nie wierzę.
    Otóż w pewnym momencie Mosz albo Balcerowicz spytal: dlaczego zamiast
    zmniejszac skladke nie podniesc progu inwestycji w akcje? Na co
    Roskowski wykpil sie mowiac "trzeba bylo o tym wczesniej myslec". Nie
    wiem dlaczego Balcerowicz go w tym momencie nie przycisnal do sciany.
    Bowiem podniesienie progu (strzelam) do 80% spowodowaloby przeciez
    trzykrotne zmniejszenie angazowania sie w obligacje, a wiec
    generowanie trzykrotnie mniejszego dlugu publicznego. Cel rzadu
    zostalby wiec osiagniety. Mimo to takie rozwiazanie nie jest brane pod
    uwage. Wynika stad, że bez przerwy jestesmy wprowadzani w blad.
    Wmawia sie spoleczenstwu ze celem jest ograniczenie dlugu a w
    rzeczywistosci cel jest znacznie wiekszy: chodzi tak naprawde o
    przejecie kolejnej czesci naszych skladek przez ZUS, ktory pewnie juz
    nie wyrabia.
    Wlasnie ta "niespojnosc" (nie chce uzywac mocniejszych slow) jest dla
    mnie dowodem, że w 2015 nic, co dzisiaj jest zapowiadane, nie zostanie
    zrobione.
    Poza tym jak uwierzyc w ustne zapewnienie Rostkowskiego, jesli
    dzisiaj on sam zmienia jedna z najwazniejszych spolecznie ustaw bez
    ogladania sie na nikogo w tempie awaryjnym. Jaką kolejną gwarancję
    otrzymam od mojego państwa?