eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDebata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20 › Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
    From: root <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
    Date: Tue, 22 Mar 2011 14:07:57 -0700 (PDT)
    <im9i2o$e3p$1@usenet.news.interia.pl> <im9j67$nc6$1@news.onet.pl>
    <k3mzdb97j0rw$.35oo4c454xqb.dlg@40tude.net> <im9m2a$25g$1@news.onet.pl>
    <at6or7ifx4bq$.1ac1m2bdacy9.dlg@40tude.net> <im9ou0$cud$1@news.onet.pl>
    <im9rc3$ooj$1@inews.gazeta.pl>
    <4d88dc2e$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <mkrezxukebhn$.awx7vyb88hhp$.dlg@40tude.net>
    <4d88eddf$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    <g61gd7ext8uh$.1u2n6hm7286w5.dlg@40tude.net>
    <4d88f544$0$2504$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@q...googlegroups.com>
    <imb0qd$5rg$1@inews.gazeta.pl>

    On 22 Mar, 21:29, "G W" <g...@g...pl> wrote:

    > =
    > pracown=

    > obywate=

    > obligac=

    > no bez przesady. to jest rob�tka na 10 min w excelu wiec nie opowiadaj.
    > Zreszta nie ogl�da�em debaty bo nie mam TV.
    >
    > Zwi�kszenie limitu w strone akcji nie zmieni trendu d�ugu publicznego, nie
    > manipuluj tak jak balcerek (w tokfm). Masz sw�j model i sprawd� sobie.
    > Ten wska�nik zmieni jedynie tempo zad�uzenia. Nic wiecej.

    No tak zmniejszy sie tempo zadłużania. Nikt z rzadu nie mowi ze
    zadluzenie nie bedzie wzrastac, ale tylko zmniejszy sie tempo jego
    narastania. To pokazywal wczoraj Rostkowski w TV na swoich wykresach.
    Tak wiec nic nie manipuluję ;). Moim zdaniem mozna całkowicie
    zatrzymac zadluzanie np. inwestujac w krotkoterminowe obligacje
    zagraniczne a nawet komercyjne. Przeciez robia to wszystkie banki
    centralne w tym nasz NBP wiec znowu ryzyko jest bliskie zera. Ale to
    tez nie ma sensu, bo rzadowi wcale nie chodzi o zatrzymanie procesu
    zadluzania.

    Nawiasem mowiac to jeszcze jeden powod dla ktorego rozwiazanie rzadowe
    jest niezdrowe. Dlug bedzie i tak dalej rósł a rzad dzisiaj chce tylko
    krotkoterminowego efektu polegajacego na oddaleniu sie od magicznego
    progu zadluzenia 55% PKB. Wczesniej czy pozniej ten prog i tak
    zostanie przekroczony. Ale dla tego rzadu, lepiej bedzie jak to sie
    stanie "kiedys tam". Kolejny przyklad hipokryzji.

    > Nie ma mo�liwo�ci fizycznej aby pokolenie pracuj�cych zarobi�o na siebie i
    > na aktualnych emeryt�w. Tak sie poprostu nie da. Niezale�nie od �ciemy z OFE.

    > Czy tego chcesz czy nie twoja emerytura bedzie tyle warta ile nasze dzieci
    > bed� chcia�y za te OFE'oskie "aktywa" zap�aci� (tak samo jak za
    ZUS'owskie).

    Nie nie nie. Kompletne nieporozumienie wynikajace z tego ze jakis
    domorosly "ekonomista" z PSL kiedys takie cos palnal.
    Poza tym ZUS nie ma aktywów w zwyklym sensie tego slowa. To jest
    gwarancja państwa, ktorej nie mozesz sprzedac albo kupic.

    > Tyle �e nie musimy teraz p�aci� za "zarz�dzanie". A OFE kosz� tu i teraz
    > kase kt�rej si�a nabywcza jest tu i teraz i przez to nasze zad�u�enie
    > wzrasta w takima nie innym tempie (wi�kszym z OFE niz bez nich).
    >
    > george
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    To powtorze wczesniejsze pytanie "dlaczego rzad nie zmniejszyl
    prowizji OFE?"