  • Data: 2013-05-18 13:25:13
    Temat: Re: Debetówka bez pay pass - gdzie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Ale sprawdzenie (za pośrednictwem czytnika) wymaga odezwania się.

    Owszem, ale nie wymaga podania swoich personaliów.

    > Potem przyszło mi do głowy, że gdyby karta
    > podawała system do którego należy to jeszcze nie pozwalało by
    > zidentyfikować użytkownika.

    To nawet nie byłoby potrzebne. Przecież pytający może np. podpisać
    zapytanie karty wszystkimi posiadanymi kluczami. Niech sobie karta coś
    wybierze.

    Ale to wymaga najpierw przedstawienia się przez czytnik (nawet w taki
    trywialny sposób, że "działamy w imieniu X i Y"). W przypadku legalnych
    zakupów w sklepie oczywiście nie ma z tym problemu, natomiast
    w przypadku (najprawdopodobniej lub przynajmniej potencjalnie
    nielegalnych) działań np. służb...

    > Ja cały czas zakładam kryptologię symetryczną. O asymetrycznej mam
    > blade pojęcie i o ile wiem wymaga ona znacznie większych możliwości
    > obliczeniowych co wydaje mi się trudne do upchania w karcie z powodu
    > słabego zasilania przez pole.

    Bez przesady, karty normalnie robią kryptografię asymetryczną.
    Kryptografia symetryczna nijak się do tego nie nadaje.
    --
    Krzysztof Halasa