  • Data: 2013-05-20 10:39:52
    Temat: Re: Debetówka bez pay pass - gdzie?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m3r4h4wmw6.fsf@intrepid.localdomain...

    > Bez przesady, karty normalnie robią kryptografię asymetryczną.
    > Kryptografia symetryczna nijak się do tego nie nadaje.

    Masz jakiś link do opisu kart, na podparcie tezy o stosowanej tam
    kryptografii asymetrycznej ?
    Według mnie czas potrzebny procesorowi w karcie na wymnożenie liczb 2048
    bitowych będzie się liczył co najmniej w grubych ms.
    Aby podnieść szyfrowaną informację do zadanej potęgi (element klucza
    publicznego) trzeba tych mnożeń (nie wspominając o innych operacjach) trochę
    wykonać.
    Potrzeba też do tego sporo RAMu.
    Jakoś nie jestem przekonany, że to jest wykonalne dla procesora w karcie w
    krótkim czasie (czas oceniam według reklam pokazujących jak wyglądają
    płatności zbliżeniowe).
    P.G.