  • Data: 2013-05-15 09:42:39
    Temat: Re: Debetówka bez pay pass - gdzie?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m31u99whds.fsf@intrepid.localdomain...

    > Aż tak trudno by nie było, wystarczyłoby gdyby organizacja podpisywała
    > certyfikat urzędowi, karta mogłaby sobie to łatwo sprawdzić. Oczywiście
    > banki musiałyby być w "zmowie".

    Ale sprawdzenie (za pośrednictwem czytnika) wymaga odezwania się.
    Moim założeniem było, że karta nie da się w żaden sposób zidentyfikować
    dopóki nie pyta ktoś uprawniony. Przełożyłem to sobie na założenie że się w
    ogóle nie odzywa dopóki nie jest odpytywana przez uprawniony czytnik. Potem
    przyszło mi do głowy, że gdyby karta podawała system do którego należy to
    jeszcze nie pozwalało by zidentyfikować użytkownika. Dlatego mogło by tak
    być, że czytnik pyta o system, karta podaje system (bez żadnych innych
    informacji typu nr karty, co obecnie z każdej karty można się dowiedzieć),
    wtedy czytnik pytając dalej się identyfikuje jako uprawniony.
    Ja cały czas zakładam kryptologię symetryczną. O asymetrycznej mam blade
    pojęcie i o ile wiem wymaga ona znacznie większych możliwości obliczeniowych
    co wydaje mi się trudne do upchania w karcie z powodu słabego zasilania
    przez pole.
    P.G.