  • Data: 2011-01-30 15:27:12
    Temat: Re: Demokracja to najlepszy z systemów
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ależ to po prostu moja osobista opinia. Tak samo jak uważam, że nawet
    > jak ktoś potrafi sterować omegą po Niegocinie, nie czyni to zeń
    > automatycznie wykwalifikowanego kapitana żaglowej fregaty.
    > Podobnie jak twoją opinią jest, że ustrój, w którym ograniczone
    > prerogatywy monarchy opisuje konstytucja, a władza ustawodawcza należy
    > do parlamentu wybieranego w powszechnych wyborach, nazywa się
    > "monarchią absolutną".

    No widzisz jesteś w błędzie. Władza ustawodawcza w Lichtensteinie należy
    zarówno do księcia jak i do parlamentu. Ustawy mają moc równą dekretom
    księcia z tą różnicą, że książe swoim dekretem może znieść każdą ustawę, a
    parlament może księciu naskoczyć. Ponadto to ksążę a nie parlament powołuje
    rząd. Więc jeśli nazywasz to demokracją to pozostanie to wyłącznie Twoją
    osobistą opinią, z którą pozwolę sobie się nie zgodzić.

    --
    AS