  • Data: 2011-01-30 14:36:25
    Temat: Re: Demokracja to najlepszy z systemów
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 30 Jan 2011 14:21:57 +0100, "Adam Sito"
    <a...@p...onet.pl> wrote:

    >Tyle że książe

    Co?

    > ma prawo absolutnego veta wobec wszystkich radosnych pomysłów
    >parlamentu i sam powołuje ministrów.

    Podobnie jak brytyjski monarcha, formalnie rzecz biorąc.

    >Podaj linka do jakichkolwiek wiarygodnych wyników badań wskazujących na
    >racjonalność stosowania systemu monarchistycznego w państwach do xxx
    >mieszkańców i jego nieracjonalność w państwach powyżej xxx mieszkańców.

    Ależ to po prostu moja osobista opinia. Tak samo jak uważam, że nawet
    jak ktoś potrafi sterować omegą po Niegocinie, nie czyni to zeń
    automatycznie wykwalifikowanego kapitana żaglowej fregaty.
    Podobnie jak twoją opinią jest, że ustrój, w którym ograniczone
    prerogatywy monarchy opisuje konstytucja, a władza ustawodawcza należy
    do parlamentu wybieranego w powszechnych wyborach, nazywa się
    "monarchią absolutną".

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com