eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru) › Re: Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
    Date: Thu, 29 Apr 2010 00:10:01 +0200

    "DJ" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    news:hraafb$u3l$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Charlie delta" <c...@g...com> napisał w
    > wiadomości:
    >
    > A właśnie zewskazań radiolatarni pobiera informację wysokościomierz
    > radiowy,
    > którego standardowo używa się dziś, wszędzie podczas lądowania w
    > trudnych warunkach na lotniskach wyposażonych w system NDB!!! Szanowni
    > państwo, tor zielony jest to tor prowadzący na pas startowy, natomiast
    > tor czerwony...
    >
    > Zawsze mnie zastanawialo jak w dobie Internetu ludzie, w tym dziennikarze,
    > potrafia wypisywac rozne glupoty. Rozumiem, ze kiedys trzeba bylo isc do
> [...]

    mając dwie radiolatarnie i antene kierunkową ( aktywna antena radiolokacyjna
    / paskowa) można zmierzyć kąt rozchylenia wiązek oraz na podstawie
    znajmosci pozycji geograficznych obu latarń wyznaczyć własną wysokość.
    Dokładność bedzie tym większa im bliżej obu radiolatarni jesteśmy. Zależy
    również od zdolności regulacji charakterystyki anteny. To jest tylko
    teoretyczne rozważanie i pomysł na szybko i raczej nie jest stosowany w
    lotnictwie. Istnieją lepsze sposoby wyznaczania wysokości.

    george.