  • Data: 2011-01-16 11:19:53
    Temat: Re: Długi ZUS-u, jeszcze raz .....
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus"

    > chyba się nie rozumiemy
    > popieram wszystko co piszesz, a chodziło mi nie o dwidendy ale obligacje
    > (co erratowałem)
    > wniosek i tak mamy jeden, zasadniczy - bieżące emerytury zależą od
    > bieżącej koniunktury i stanu państwa
    > innej opcji nie ma
    >
    > a że przy tym grubas dostał państwowe i sądowe zezwolenie na PRZYMUSOWE
    > odkrajanie i brak normalnego dziedziczenia, to chore i skandal
    >
    > tak bym to wszystko co pisze o OFE streścił
    >

    > a nagonka robiona przez pismaków pod hasłem "rząd zabiera nasze pieniądze
> [...]

    Nie będę wyjaśniał co rozumiesz pod pojęciem państwa. Kto to "państwo" i co
    to "państwo". Dla mnie jest jasne, że żeby były emerytury to powinno być
    dużo bogatych ludzi nie jakiegoś "państwa" Co do pojęcia własności w OFE.
    Dal mnie tu nie ma żadnej własności. Jak pod przymusem zabrano mi pieniądze
    i po tym nie mam żadnej bieżącej władzy nad tymi pieniędzmi to one nie są
    moje mimo, że w TV tak powiedzieli i jest ustawa, że ktoś je dziedziczy.
    Takim samym właścicielem jestem kolumny Zygmunta, którą odziedziczyłem po
    ojcu i z mostem Siekierkowskim, który zostawię w spadku synowi. Rozumiem, że
    denerwuje Cię, że prywatne OFE zarabiają krocie na współpracy z politykami.
    Ale czy one jedyne albo czy one pierwsze. W każdej dziedzinie działalności
    państwa prywatne firmy doją budżet. Czy w zdrowiu czy w szkolnictwie czy w
    zbrojeniach, wszędzie. Tak było zawsze i tak będzie zawsze. Bo tak jest
    skonstruowany człowiek. Inne ma cele jako przedsiębiorca, a inne ma cele
    jako polityk. Tego się wyeliminować nie da dopóki państwo nie będzie się
    zajmowało tylko sprawami, które dotyczą wszystkich czyli niezbędnym minimum.