  • Data: 2011-01-18 18:36:59
    Temat: Re: Długi ZUS-u, jeszcze raz .....
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    XXL wrote:

> [...]
    >

    > Ja niczego bym nie chciał. Opowiedziałem o swoim poglądzie dlaczego
    > państwowa emerytura splajtuje. Ty uważasz państwową emeryturę za postęp,
    > ja uważam za chybiony pomysł, który przyniósł same straty w wymiarze
    > społecznym i jednostkowym.

    > Państwowa emerytura jest nieunikniona w rozwiniętym systemie społecznym, w
    > którym żyjemy.
    > Porównywanie tego z tym co było przed wiekami jest czystym absurdem.
    > Chciałbyś żyć w systemie ekonomiczno-społecznym, który był przed wiekami ?
    > Przed wiekami nie używano np. dezodorantów ani pasty do zębów i czy to

    Scyzoryków nie było i zegarków kwarcowych ale była demokracja była
    dyktatura, skurwysyństwo było i złodziejstwo zbiorowe i indywidualne. Nie
    było wykałaczek i papieru do dupy. Absolutnie nie chciałbym żyć bez
    dezodorantu parkomatu i papieru do dupy. To jakiś koszmar żyć w świecie bez
    emerytury i Gronkiewicz-Walc. Masz racje to jest absolutnie niemożliwe.
    Przekonałeś mnie.

> [...]
    > długu, tak jak robi to teraz. Ja mam wyobraźnię w tej sprawie, a Ty nie
    > masz.

    > Przepraszam, że to muszę powiedzieć ale skoro piszesz takie brednie jak
    > powyżej to znaczy, że w tej sprawie nie masz żadnej wyobraźni.
    > Obecnie przyznane świadczenia emerytalne państwo wypłaca z bieżących
    > składek osób pracujących a jedynie brakującą część dopłaca z długu.
    > Gdyby państwo musiało całość świadczeń wypłacać z długu to Polska bardzo
    > szybko by zbankrutowała a jak wiesz od bankruta nikt nie kupi obligacji

    No rzeczywiście. Zupełnie zapomniałem jak to miało być z drugim filarem.
    Pieniądze na drugi filar miały nie iść na bieżące emerytury tylko miały być
    odkładane na indywidualne konta. Ubytek składki do ZUS miał być finansowany
    z długu i sprzedaży majątku, który wypracowali ci zusowscy emeryci. Jak
    widać takie rozwiązanie jest zupełnie niemożliwe bo przychodzi Rostowski,
    który tak jak Ty nie widzi świata bez emerytury państwowej. Zmów mnie
    przekonałeś. Masz rację. Nie ma życia bez emerytury państwowej.

> [...]
    > długofalowego rozwoju gospodarczego.
    > Popyt gospodarczy kształtują głównie ludzie młodzi.
    > To oni kupują mieszkania na kredyt albo budują domy, wyposażają je w
    > wszelkie nowoczesne sprzęty, kupują nowe samochody, ubrania itp.
    > Ludzie starsi przeważnie już wszystko mają a i potrzeby z wiekiem są coraz
    > mniejsze więc kupują głównie żywność i lekarstwa.
    >
    > Gdzieś czytałem, że w Polsce aby utrzymać długofalowy wzrost gospodarczy
    > na długie lata w statystycznej rodzinie musi się rodzić 2,3 dziecka a
    > rodzi się 1,3. Gdyby ta tendencja się utrzymała to za 20-30 lat

    Rozwój gospodarczy to jest to do czego powinniśmy dążyć. Żeby mieć 3 auta 5
    mieszkań kupować kilo schabu na głowę dziennie i mendel jaj. Trzeba
    konsumować, żeby produkować, a jak się wyprodukuje to trzeba to konsumować i
    ten jest lepszy, kto to robi najszybciej. Bo celem jest praca i podatki.
    Człowiek pojawia się na tym świecie, żeby pracować i płacić podatki na
    emeryturę państwową. To jest nowoczesne społeczeństwo. Najlepiej pracować 12
    godzin na dzień. No masz racje. Dziękuję, że otworzyłeś mi oczy. A z tą
    dzietnością to się nie przejmuj. Jak tylko sejm znajdzie chwilkę czasu, bo
    teraz produkuje 2 mb dziennika ustaw rocznie, to uchwali ustawę w sprawie
    dzietności i dzietność będzie jak trzeba. Głowa do góry. Jest świetnie.