  • Data: 2011-03-11 10:07:17
    Temat: Re: Do skipiego georga - ostatnia próba
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 08:09:31 +0000 (UTC), G W napisał(a):

    > co

    > Nie wiem gdzie niby z "naszej" dyskysji wynikło że sie z toba root zgadzam.
    > Nie zgadzam sie z Tobą w żadnym punkcie jesli chodzi o ocene efektywnosci
    > OFE, powtarzam to żebyś mial jasność.
    > Uważam że skippy ma racje, ja również mam takie same wyniki jak skippy.
    > Jedyną narazie osoba o innych wynikach jesteś ty root a to tylko dlatego że
    > pytany chyba juz 20 raz nadal nie podałeś wyników ( ale poczekam bo
    > obiecałeś).
    Agresywny trochę jesteś.
    Rozsądziłbym nasz niby spór w ten sposób:
    1. Wezmę swój wydruk z OFE i łącznie z datami wpiszę wszystkie składki.
    2. W ostatnim wierszu wpiszę kapitał zebrany na ostatni dzień wydruku.
    3. W excelu policzę IRR takiej inwestycji.

    Alternatywnie
    1. Moge skopiować wszystkie skladki do drugiel kolumny i na niby lokować je
    na rachunku bankowym o zadanym r.
    2. W ostatnim wierszu będę miał skumulowaną wartość lokat
    3. Bedę tak długo manipulował r aż końcowy kapitał z OFE będzie równy
    skumulowanej wartości lokat.

    Jak sądzisz ktora metoda jest właściwsza żeby obliczyć r. Wg mnie obie
    metody dadzą ten sam wynik. Chociaż gruga metoda powinna byc bardziej
    zrozumiała, gdyż nie pojawia się w niej "magiczna" funkcja IRR.

    Jeśli uważasz że te metody są do dupy bo nie dają wyników zgodnych z
    poglądami skippiego, to dalsza dyskusja nie ma sensu.