  • Data: 2011-12-09 17:04:29
    Temat: Re: Dobrze powiedziane....
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:jbtdtr$qh3$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli o co? Masz jakąś inna definicje chciwości niż Milton Friedman?
    > Jeżeli
    > tym masz inną definicje to nie obala jego twierdzeń. Czy jest jakoś
    > inaczej?

    nie o samą chciwość chodzi :). Ludzkośc jak widze ma problem techinczny z
    "chciwością". Cieżko nawet o jakąś wspólna definicje (choć każdy ma zapewne
    swoją), czego zresztą dowodzi Twój ostatni post.

    Nawet w wiki te defniicje nie wyglądają najlepiej a zwłaszcza polska.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Chciwo%C5%9B%C4%87
    moze w angielskiej http://en.wikipedia.org/wiki/Greed
    tu jakby jaśniej ale nadal "nadmierny" jest dośc pojemny.

    Ale wracając do Friedmana i "wolnego rynku".
    "Greed is good. (kropka!)" - zdanie to zakłada bezwarunkowość. Jak zauważysz
    nie ma tu przecinka ze zdaniem warunkowym, zadnego "but". Jak można założyc
    że system oparty wyłącznie na chciwości bedzie wiec stabilny (z czysto
    inżynierskiego punktu widzenia) ? Skoro zakładamy "nadmierność" to gdzie
    "stabilizator" ? Firedman założył że "chciwosc" jednostek pozwoli całemu
    społeczeńśtwu lepiej życ. No cóż nastepne 20 lat pewnie sprawdzi tę teorię.
    A do Friedmana mam głównie zal o to że absolutnie sie nie zająknał się gdy
    system sie sypie w oczach. Naiwność założenia o samo-regulacji mnie powala.

    Czy "greed is good" gdy
    - mamy TBTF
    - zwykłe złodziejstwo ala MF Global
    - inside ala Hank Paulson